Antena Meniu Search
x

Video Experiment Observator: Linia de tramvai a devenit un adevărat pericol odată cu venirea căldurii. Angajaţii S.T. Timişoara udă şinele pentru siguranţa cetăţenilor

Temperaturile ridicate și liniile de tramvai nu fac "echipă" bună. La nivelul șinelor se ating chiar și 50 de grade Celsius și apare pericolul deraierii tramvaielor. Și pentru că infrastructura nu poate fi inlocuită bătând din palme și nici vremea controlată, Societatea de Transport din Timișoara udă calea de rulare. Două butoaie și două furtune, montate pe un tramvai de intervenție, asigură siguranța călătorilor.

De Iulia Pop la 06.07.2021, 16:04
Vezi și
  • Cele mai importante știri ale zilei sunt la Observator 19, Antena 1

Infrastructura învechită, asupra căreia nu s-a mai investit de mulți ani în anumite zone și temperaturile de peste 30 de grade Celsius nu fac "echipă" bună. La Timișoara, din cauza temperaturilor ridicate, care la nivelul sinelor trec de 50 de grade Celsius, există riscul ca masticul care asigura rosturile de dilatație să se încălzească prea tare şi să se lipească de roțile tramvaielor. Fără chitul care asigură legatura dintre șine și asfalt, deraierea e doar o chestiune de timp.

Iulia Pop - reporter Observator: Încercăm să le măsurăm în direct. Avem un termometru care ar trebui să ne ajute şi să vă arătăm că la nivelul şinelor avem temperaturi de 50 de grade Celsius. Temperaturi care nu fac altceva decât să înmoaie acest mastic, smoala care asigură legătura dintre şinele de tramvai şi asfalt. În momentul în care se topeşte e efectiv smuls, se prinde pe sistemul de frânare al tramvaielor şi aşa apare pericolul deraierii. 

Ca să nu apară astfel de probleme în trafic şi să nu fie pusă în pericol siguranţa călătorilor reprezentanţii Societăţii de Transport din Timişoara au găsit şi o soluţie. 

Iulia Pop - reporter Observator: Există la Timişoara un utilaj special. Este un tramvai Timiş 2, dotat nu cu tehnologie de ultimă generaţie dar are tot ce îi trebuie.Are în spate două bidoane de câte 1000 de litri fiecare şi un furtun cu care efectiv se udă şinele de tramvai. După ce trece acest utilaj temeperaturile scad semnificativ la nivelul şinelor. Abia peste doi ani, cel puţin,Timişoara va avea primele linii de tramvai înierbate, care sunt prietenoase cu mediul, reduc zgomotul şi reduc foarte mult creşterea temperaturilor de la nivelul solului. 

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Stiri sociale » Experiment Observator: Linia de tramvai a devenit un adevărat pericol odată cu venirea căldurii. Angajaţii S.T. Timişoara udă şinele pentru siguranţa cetăţenilor