În viitor, nu mai intrăm cu maşina în Bucureşti. Planurile edililor pentru şoferii care au treabă în Capitală
Mai trebuie să avem răbdare cam 13 ani. În planul primăriei, apar şase parcări supraetajate, special gândite pentru şoferii care vin din afara Bucureştiului. În 2030, toate sunt gata şi conectate la metrou sau la reţeaua de suprafaţă, astfel încât să nu ne mai enervăm într-un trafic oricum supraîncărcat.
Mai trebuie să avem răbdare cam 13 ani. În planul primăriei, apar şase parcări supraetajate, special gândite pentru şoferii care vin din afara Bucureştiului. În 2030, toate sunt gata şi conectate la metrou sau la reţeaua de suprafaţă, astfel încât să nu ne mai enervăm într-un trafic oricum supraîncărcat.
Să fii şofer în Capitală e o provocare. Există deja un milion două sute de mii de maşini şi zilnic, încă 130.000 vin din afara Bucureştiului. Până în 2030, la toate intrările vor fi construite parcări supraetajate. De la Otopeni sau dinspre Piteşti, Ploieşti, Giurgiu şi Constanţa, şoferii vor putea circula în Bucureşti cu transportul în comun.
Patru construcţii ar trebui să fie gata în următorii şase ani. Iar până în 2030, vor fi ridicate şi celelelalte două parcări.
O singură parcare, cea de la Străuleşti, adică în nord-vestul oraşului, este pe jumătate construită şi ar trebui finalizată până anul viitor. De acolo, şoferii pot ajunge cu metroul în centru.
- Românii încă nu ştiu ce mănâncă de la producătorii care au dublul standard. Autorităţile ţin la secret o...
- Avem cei mai ieftini carburanţi din UE, dar asta nu va mai dura mult. Urmează scumpirile
- Violenţa în şcoli ar putea aduce mulţi ani de închisoare. Însă doar pentru elevii peste 16 ani!
- "Stegarul dac", sub control judiciar. Îi este interzis să participe la adunări publice
- Tentativă de suicid la metrou. O minoră s-ar fi aruncat în faţa trenului, când intra în staţia de la Eroilor
Potrivit planului de mobilitate urbană durabilă, parcarea va fi mai ieftină decât în oraş sau chiar gratuită.
Odată cu finalizarea şantierului autostrăzii A3, Bucureşti-Ploieşti, aici ar trebui să apară o parcare supraetajată conectată la transportul în comun. Există, însă, o mare problemă. Prin zonă trec doar două linii de tramvai, iar până la cea mai apropiată staţie de metrou sunt aproximativ 500 de metri.
Să circuli prin Bucureşti e un calvar. Un şofer poate pierde chiar şi două ore din sud până în nord. Acelaşi drum, cu metroul, poate fi parcurs în doar 30 de minute. Dacă vor fi gata la timp, cele şase parcări vor costa 24 de milioane de euro, bani europeni.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰