Antena Meniu Search
x

În viitor, nu mai intrăm cu maşina în Bucureşti. Planurile edililor pentru şoferii care au treabă în Capitală

Mai trebuie să avem răbdare cam 13 ani. În planul primăriei, apar şase parcări supraetajate, special gândite pentru şoferii care vin din afara Bucureştiului. În 2030, toate sunt gata şi conectate la metrou sau la reţeaua de suprafaţă, astfel încât să nu ne mai enervăm într-un trafic oricum supraîncărcat.

Vezi și

Mai trebuie să avem răbdare cam 13 ani. În planul primăriei, apar şase parcări supraetajate, special gândite pentru şoferii care vin din afara Bucureştiului. În 2030, toate sunt gata şi conectate la metrou sau la reţeaua de suprafaţă, astfel încât să nu ne mai enervăm într-un trafic oricum supraîncărcat.

Să fii şofer în Capitală e o provocare. Există deja un milion două sute de mii de maşini şi zilnic, încă 130.000 vin din afara Bucureştiului. Până în 2030, la toate intrările vor fi construite parcări supraetajate. De la Otopeni sau dinspre Piteşti, Ploieşti, Giurgiu şi Constanţa, şoferii vor putea circula în Bucureşti cu transportul în comun.

Patru construcţii ar trebui să fie gata în următorii şase ani. Iar până în 2030, vor fi ridicate şi celelelalte două parcări.

O singură parcare, cea de la Străuleşti, adică în nord-vestul oraşului, este pe jumătate construită şi ar trebui finalizată până anul viitor. De acolo, şoferii pot ajunge cu metroul în centru.

Pe acelaşi subiect

Potrivit planului de mobilitate urbană durabilă, parcarea va fi mai ieftină decât în oraş sau chiar gratuită. 

Odată cu finalizarea şantierului autostrăzii A3, Bucureşti-Ploieşti, aici ar trebui să apară o parcare supraetajată conectată la transportul în comun. Există, însă, o mare problemă. Prin zonă trec doar două linii de tramvai, iar până la cea mai apropiată staţie de metrou sunt aproximativ 500 de metri.  

Să circuli prin Bucureşti e un calvar. Un şofer poate pierde chiar şi două ore din sud până în nord. Acelaşi drum, cu metroul, poate fi parcurs în doar 30 de minute. Dacă vor fi gata la timp, cele şase parcări vor costa 24 de milioane de euro, bani europeni. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

În vacanţa de vară, preferaţi să vă lăsaţi copilul cu rudele sau la grădiniţă?

Observator » Stiri sociale » În viitor, nu mai intrăm cu maşina în Bucureşti. Planurile edililor pentru şoferii care au treabă în Capitală