LOVITURĂ pentru şoferii de TIR din România! Germania interzice ca odihna săptămânală să fie efectuată în cabină
Autorităţile germane au interzis şoferilor profesionişti să-şi efectueze odihna săptămânală în cabina camionului, aceştia fiind practic obligaţi să doarmă la hotel, această măsură punând presiune pe transportatorii români şi fiind o măsură care încalcă regulile comune europene, a anunţat vineri Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
Autorităţile germane au interzis şoferilor profesionişti să-şi efectueze odihna săptămânală în cabina camionului, aceştia fiind practic obligaţi să doarmă la hotel, această măsură punând presiune pe transportatorii români şi fiind o măsură care încalcă regulile comune europene, a anunţat vineri Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
Asociaţia protestează împotriva legii care a intrat în vigoare săptămâna aceasta în Germania şi a solicitat autorităţilor germane să retragă această măsură protecţionistă care ”încalcă prevederile regulilor comune UE şi afectează grav activitatea firmelor româneşti de transport rutier”.
UNTRR consideră că aceasta este o interpretare abuzivă a regulamentului european privind timpii de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti, al cărui scop ar fi armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere.
”Având în vedere că măsurile similare adoptate anterior de Franţa şi Germania în 2014 sunt analizate prin proceduri specifice la nivelul Comisiei Europene, considerăm inacceptabil ca, în acest timp, Germania să încalce regulile europene actuale adoptând acelaşi tip de măsuri protecţioniste promovate cu scopul unic de a deveni un instrument folosit împotriva concurenţei europene în domeniul transporturilor”, se arată în comunicat.
Germania a impus, din 1 ianuarie 2015, un salariu minim pentru fiecare angajat care lucrează pe teritoriul ţării, inclusiv pentru transportatori. Legea, denumită MiLoG, este similară cu legea Macron, adoptată în Franţa, care impune, de la 1 ianuarie 2017, un salariu minim inclusiv transportatorilor. Legea a fost denumită după cel care a promovat-o, actualul preşedinte al Franţei, Emmanuel Macron, pe atunci ministru al Economiei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰