Antena Meniu Search
x

Majoritatea românilor consideră Facebook principala sursă de informare online, deşi sunt conştienţi că este canalul cu cele mai multe ştiri false

Cei mai mulţi români din mediul urban consideră că Facebook este canalul cu cele mai multe ştiri false, deşi cataloghează platforma de socializare drept principala lor sursă de informaţii online, potrivit news.ro

Majoritatea românilor consideră Facebook principala sursă de informare online, deşi sunt conştienţi că este canalul cu cele mai multe ştiri false

Cei mai mulţi români din mediul urban consideră că Facebook este canalul cu cele mai multe ştiri false, deşi cataloghează platforma de socializare drept principala lor sursă de informaţii online, potrivit news.ro

Rezultatele studiului mai arată că doar jumătate dintre români, atunci când află o ştire care îi interesează, verifică de cele mai multe ori şi din alte surse dacă aceasta este adevărată.

Deşi românii par conştienţi de expunerea lor la ştiri false – 9 din 10 susţinând că li se întâmplă să descopere că o ştire pe care iniţial o considerau adevărată este falsă, doar jumătate dintre ei verifică veridicitatea informaţiilor, chiar şi înainte de a le împărtăşi altor persoane. Mai mult decât atât, majoritatea continuă să folosească aceleaşi canale pe care au descoperit ştiri false, însă le scade încrederea în ele.

Pe internet, principalele surse de informare sunt: Facebook (89%), site-urile de ştiri (64%), e-mail (58%), Google (55%) şi ziarele sau revistele online (47%).

Pe acelaşi subiect

Sursele de informare care conţin cele mai multe ştiri false, în opinia românilor, sunt: Facebook (75%), blogurile (69%), Twitter (64%), forumurile (63%), ziarele şi revistele tipărite sau online (61%) şi televiziunile (59%).

Domeniile care prezintă cel mai mare interes pentru persoanele care urmăresc ştiri sunt: Ştirile naţionale (93%), Vreme (93%), Educaţie/sănătate (81%), Ştiri locale (87%) şi Divertisment (83%).

Domeniile cu cele mai multe ştiri false sunt considerate: Politica (87%), Evenimente mondene/ celebrităţi (83%), Domeniul financiar/ afaceri/ economie (57%) şi Stirile naţionale (54%).

Studiul a fost realizat online de compania iSense Solutions pe un eşantion de 800 de respondenţi, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România, care urmăresc ştirile, indiferent de domenii şi canalele utilizate - 98% din totalul populaţiei din mediul urban, cu vârsta de peste 18 ani. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.46%, la un nivel de încredere de 95%.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Cum vă petreceţi Floriile?

Observator » Stiri sociale » Majoritatea românilor consideră Facebook principala sursă de informare online, deşi sunt conştienţi că este canalul cu cele mai multe ştiri false