Însoțitor pe yacht, mecanic de locomotivă sau controlor aerian - meserii de mii de euro
Au pierdut ani întregi pe băncile facultăţilor şi au visat o viaţă întreagă că vor deveni jurnalişti, economişti sau ingineri. Cu diplomele de licenţă în mână, mulţi tineri s-au trezit însă că pe piaţa muncii nu mai e loc şi pentru ei.
Au pierdut ani întregi pe băncile facultăţilor şi au visat o viaţă întreagă că vor deveni jurnalişti, economişti sau ingineri. Cu diplomele de licenţă în mână, mulţi tineri s-au trezit însă că pe piaţa muncii nu mai e loc şi pentru ei. Aşa că s-au înscris la cursuri de calificare, care le aduc acum joburi plătite cu mii de euro.
Alexandru a terminat Facultatea de Jurnalism în 2003 şi a lucrat aproape trei ani pentru un ziar naţional. Nu a fost mulţumit nici de bani, nici de ce îi oferea diploma de licenţă. A urmat un curs de calificare ca steward pe yacht, care a durat o săptămână. Viaţa lui se va schimba complet. Din octombrie va lucra pentru un prinţ arab.
Salarii la fel de mari câştigă şi mecanicii de locomotivă în ţari ca Germania sau Franţa. Şi nu-ţi ia mult timp să te pregăteşti. Nouă luni, 3.500 de lei şi multă pasiune. Asta şi-a spus Laurenţiu care s-a trezit cu o diplomă de inginer economic în mână, dar fără niciun viitor.
În România un mecanic de locomotivă primeşte un salariu de 3.000 de lei, iar cererea e uriaşă. Într-un singur an, e nevoie de 400-500 de persoane, în condiţiile în care personalul feroviar e îmbătrânit şi iese la pensie. La CENAFER, singura şcoală feroviară din ţară, două mii de oameni aşteaptă să înceapă cursurile.
Plătit bine este şi Radu. Este controlor de trafic aerian la Romatsa şi câştigă câteva mii de lei lunar.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰