Video Podul Grant, închis pentru reparaţii de pe 15 octombrie. Cât durează lucrările: "Aoleu, asta blochează tot traficul!"
Şoferii care au drum zilnic pe Podul Grant, trebuie să schimbe traseul. Se anunţă haos în zonă pentru că în două săptămâni încep lucrările de reparaţii. Jumătate din pasaj va fi blocat, adică un sens de circulaţie pentru maşini, iar tramvaiele vor circula alternativ. Lucrările vor dura cel puţin cinci luni. Deja două arterele de acces pe pod sunt blocate.
Începând cu data de 15 octombrie şi până în martie anul viitor un sens întreg de circulaţie de pe Podul Grant va fi blocat. Maşinile şi tramvaiele nu vor mai putea cirucla dinspre Calea Crângaşi spre strada Turda. "Cred că o să fie o aglomeraţie foarte mare", spune un bucureştean.
Podul Grant, închis din 15 octombrie
"Pe podul Grant, la orele de vârf, este extrem de aglomerat, mai ales că pe aici trec zilnic zeci de mii de maşini. Odată ce acest sens de circulaţie va fi închis, şoferii vor avea de ocolit şi jumătate de oră", transmite Andreea Milea, reporter Observator.
"Aoleu, asta blochează tot traficul pentru că asta e o arteră foarte importantă. Mă va încurca efectiv. Fac zilnic drumul, aşa că nu ştiu ce altă soluţie ar fi. Foarte mult (n.r. de ocolit) şi asta înseamnă consum", se plânge un şofer .
"Eu vin de pe Calea Griviţei, respectiv Domenii, la întoarcere o iau direct, adică nu mă afectează. Probabil locuitorii de pe Calea Giuleşti", crede un altul. "Cumva trebuie să ne descurcăm. Sunt lucruri necesare, având în vedere vechimea podului", spune un buvureştean.
"Podul vechi de peste 40 de ani e încadrat în clasa 4 din 5 de risc. Cea mai recentă expertiză a arătat că probleme majore sunt între sensurile de circulaţie, fix pe mijlocul podului", a precizat Andreea Milea, reporter Observator.
Ce lucrări se fac la Podul Grant
Tot sensul de circulaţie va fi decopertat până la grinzi. Va fi refăcută structura de rezistenţă şi se va turna un strat nou de asfalt. Şi linia de tramvai de pe acelaşi sens va fi refăcută. În cazul în care constructorul va găsi şi alte probleme, lucrările se pot prelungi.
"Vom avea rute ocolitoare, o variantă pe Podul Ciurel, ieşind pe Splai şi apoi pe Barasab. Avem şi varianta pe Crângaşi, străduţele care ies în Calea Giuleşti şi apoi iarăşi putem să urcăm pe pod", a explicat Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.
Cum va circula tramvaiul
Pe toată durata şantierului, tramvaiul va circula dus-întors pe o singură linie. "O să circulăm pe un singur sens, la paletă, cum am mai circulat. Asta e. Nu putem noi decide", spune un vatman,
La două artere ale podului se lucrează deja. "De o săptămână şi jumătate, această bretea de urcare şi coborâre de pe Podul Grant este blocată. S-a decopertat aici până la pământ, în jur de 40 de centimetri. Urmează să se refacă terasamentul şi să se toarne din nou asfalt", arată Andreea Milea, reporter Observator.
"Bretelele probabil că vor dura mai puţin, dar avand în vedere că se închide calea de rulare, automat că şi ele vor fi închise pe toată această perioadă", spune Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.
Proiectul va fi gata în 2025
Tot proiectul costă 60 de milioane de lei şi va fi gata în iunie 2025.
"Constructorul spune că undeva până în luna martie vor dura lucrările pe pod. În funcţie de ce găsim la faţa locului lucrările pot să dureze mai mult. Sperăm noi să nu se întâmple asta. Sunt anumite zone unde vom interveni pentru că nu s-a păstrat corespunzator ce s-a lucrat şi vom interveni şi acolo. Execuţia în sine durează 22,5 luni de zile. Proiectul costă aproximativ 60 de milioane de lei. Sperăm noi ca această lucrare să o terminăm într-un termen mai scurt", a adăugat Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰