Video Podul Grant va fi închis pentru reparații. Va fi refăcută întreaga structură de rezistenţă. Rute ocolitoare pentru șoferi
Pericol major în Bucureşti. Din 28 de poduri şi pasaje, doar trei sunt considerate sigure, potrivit unei analize făcute de Primăria Capitalei. Probleme grave are şi Podul Grant, vechi de peste 40 de ani, şi care e încadrat în clasa 4 din 5 de risc. Aici au început acum lucrări de reabilitare şi consolidare. Şantierul ar putea dura doi ani, iar podul va fi închis circulaţiei.
Constructorul a început deja să lucreze la pilonii de susţinere. În mai puţin de două luni însă, şantierul se va muta pe pod.
Andreea Milea, reporter Observator: Din luna octombrie, jumătate de pod ar putea fi blocat adică cele două benzi de circulaţie de pe sensul de mers dinspre Calea Crângaşi spre strada Turda. Va fi blocată şi linia de tramvai, pe acelaşi sens. Este principală variantă luată în calcul de Primăria Capitalei, astfel încât lucrările să se încheie mai devreme, adică în martie anul viitor.
Va fi refăcută întreaga structură de rezistenţă a podului care nu mai poate susţine maşinile şi tramvaiul 41. Cea mai recentă expertiză a arătat că probleme majore sunt între sensurile de circulaţie.
Lucrări la Podul Grant. Termenul de finalizare ar putea fi prelungit până în martie 2025
- Podul de la Brăila, iluminat în culorile drapelului național. De când se vor putea bucura şoferii de spectacolul...
- S-a turnat betonul pe Pasajul Doamna Ghica din Capitală. Nicuşor Dan: La începutul toamnei se va circula pe pod
- Două pasaje intens circulate din Bucureşti se pot prăbuşi oricând. Cele două soluţii date de experţi. "Clasa...
- Imagini filmate cu drona: Cum arată pasajul de la Drajna, acolo unde înainte se stătea zeci de minute la barieră
Constructorul are nevoie de jumătate de an doar pentru lucrările de deasupra podului, unde se va decoperta până la beton.
Emil Zarculea, şef de şantier: Este o lucrare complexă. De abia dupa ce se va scoate sistemul rutier existent, atunci vom vedea gradul de degradare şi timpul de intervenţie efectiv.
Vor fi refăcute şi lucrările de pe celălalt sens de mers, începute de vechea administraţie.
Marian Bârgău, director general Administraţia Străzilor Bucureşti: În 2020 nu au mai fost continuate de către compania de poduri și pasaje lucrările. Ele au fost executate într-un procent de aproximativ 33%. Având în vedere că nu au fost protejate lucrările executate, suntem nevoiți să intervenim acum pe partea unde s-a lucrat la momentul respectiv.
Rute ocolitoare pentru a evita Podul Grant
Şoferii care vor veni din zona Lujerului vor avea trei rute ocolitoare: pe podul Ciurel, pe străzile adiacente Căii Crângaşi sau pe breteaua pe lângă urcarea pe pod.
În alte trei zone din Capitală trebuie intervenit de urgenţă. Podul Băneasa şi pasajele Obor şi Lujerului au grad maxim de uzură şi riscă să se prăbuşească. Aici, lucrările vor începe abia anul viitor.
Nicuşor Dan, primarul Capitalei: Lucrările sunt pentru cele două pasaje sunt estimate de ordinul a 50 milioane lei fiecare, pentru Podul Băneasa undeva la 20 milioane lei.
O situaţie alarmantă este şi în zona Unirii. Pasajul dar şi planşeul de deasupra metroului, care au 40 şi respectiv 80 de ani, pot ceda oricând. Cu toate acestea, se va interveni abia în 2025 iar reabilitarea ar urma să dureze aproape 3 ani.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰