Antena Meniu Search
x

Video România, nepregătită pentru calea ferată. Probleme la noua linie spre Aeroportul Otopeni, infrastructura e prea nouă

Nu avem noroc la trenuri! Dacă până acum garniturile întârziau pentru că infrastructura era prea veche, acum oficialii se plâng că este... prea nouă. De fapt, este o lucrare de mântuială, la care multe nu funcţionează.

Andre Rotaru
de Andre Rotaru

la 13.12.2020, 22:38

Vezi și

Primul tren, primele probleme

Primele probleme pentru cei care au vrut să ajungă cu trenul la Aeroportul Otopeni au apărut la doar 8 ore de la inaugurare. 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Aşa a început ziua pentru cei care au ales să meargă în această dimineaţă cu trenul la aeroport. Garnitura care trebuia să plece la 8 şi jumătate spre Otopeni a avut o întârziere de aproximativ 20 de minute. 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Trenul nu a plecat bine, că s-a şi oprit

Am decis să mergem şi noi pe noua linie, aşa că am aşteptat următorul tren. Doar că... 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

În practică, trenul pleacă din staţie în jurul orei 9 şi 35 de minute, cu aproximativ 25 de minute mai târziu. La scurt timp după, ne oprim subit în Mogoşoaia. 

- Ce s-a întâmplat? De ce ne-am oprit?

- Informaţiile le luaţi de la domnul conductor. 

Conductor: "Aici face cruce, când vine altul de sus, că e linie simplă până la aeroport şi aici se aşteaptă unul pe celalalt"

Infrastructura e prea nouă

Sosim în gara Otopeni în jurul orei 10, cu jumătate de oră întârziere. După ce am aşteptat şase ani pentru ca linia să fie dată în folosinţă, nu pare chiar mult... Motivul dat de CFR este halucinant: dacă înainte infrastructura era prea veche, acum este prea nouă. 

CFR SA informează că din cauza unor probleme tehnice neprevăzute se înregistrează mici întârzieri în circulația trenurilor pe ruta ruta directă Gara de Nord - Aeroport. Dat fiind faptul că este prima secție de cale ferată, pe care se aplică sistemul de operare de tip cadențat, pe o linie nouă și cu o instalatie nouă, au apărut aceste probleme tehnice, însă ele au fost deja identificate și vor fi rezolvate în scurt timp, astfel încât circulația trenurilor spre și dinspre Aeoport să se desfășoare in condiții normale de trafic. CFR SA cere scuze călătorilor și îi asigură că aceste probleme de ordin tehnic vor fi remediate operativ, iar trenurile pe relația Gara de Nord - Aeroport vor circula în condiții normale.

Dat fiind faptul că este prima secție de cale ferată, pe care se aplică sistemul de operare de tip cadențat, pe o linie nouă și cu o instalaţie nouă, au apărut aceste probleme tehnice.

La destinaţie, dăm de alte probleme. 

La Aeroportul Otopeni, alte probleme

Andre Rotaru, reporter Observator: "Călătorii care ajung cu bagaje voluminoase pe aeroportul Otopeni ar putea încerca să se folosească de banda rulantă pentru a ajunge mai uşor pe peron. Vestea proasta este că aceasta nu funcţionează. Vestea la fel de proastă este că nici liftul nu este, cel puţin pentru moment, funcţional"

Trotuarul rulant a fost reparat la prânz, după ce mulţi călători au fost deja nevoiţi să se lupte cu bagajele. Lifturile au rămas însă blocate. O lucrare de mântuială, tipic românească.

Lider sindical: România pentru calea ferată este nepregătită

Rodrigo Maxim, liderul Federaţiei Sindicale CFR: "La darea în folosinţă nu trebuia să apară niciun fel de problemă tehnica. Dar, la fel, România pentru calea ferată este nepregătită" 

Calea Ferată până la Otopeni trebuia să fie gata în vară, înainte de începerea Euro 2020. Însă competiţia a fost amânată, la fel şi finalizarea construcţiei. Linia are aproximativ 20 de kilometri lungime. 72 de curse zilnic ar trebui să facă legătura dintre Aeroport şi Gară, la un interval de 40 de minute. După multe negocieri, preţul unei călătorii a fost stabilit la 4 lei, adică mai puţin de un euro. Până acum, spun călătorii, e o opţiune de transport de doi lei. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vi s-a întâmplat să fiţi hărţuiţi într-un teambuilding?

Observator » Stiri sociale » România, nepregătită pentru calea ferată. Probleme la noua linie spre Aeroportul Otopeni, infrastructura e prea nouă