România, pe locul 11 în Europa într-un clasament al vânzărilor de produse marcă proprie
Românii încep să se uite şi la preţ, nu doar la marcă, atunci când merg la cumpărături. Un studiu al Eurostat arată că ţara noastră ocupă locul 11 într-un clasament privind vânzările de alimente proprii în magazine.
Românii încep să se uite şi la preţ, nu doar la marcă, atunci când merg la cumpărături. Un studiu al Eurostat arată că ţara noastră ocupă locul 11 într-un clasament privind vânzările de alimente proprii în magazine.
Părerea multor români se reflectă şi într-un studiu Eurostat care plasează România pe locul 11 în Europa într-un clasament al vânzărilor de produse marcă proprie. Totuşi, cu o pondere de 30% din vânzările totale, suntem încă departe de ţări precum Elveţia, Spania sau Portugalia, ocupanetele primelor trei locuri din clasament. Vest europenii preferă aceste produse, mai ieftine cu 20%, chiar dacă salariile lor sunt şi de 13 ori mai mari decât cele din România.
Chiar şi aşa, marile reţele de retail şi-au propus să acopere 60% din vânzările de pe piaţă cu produse prorpii. Acest lucru ne-ar plasa pe primul loc în Eurpoa, dar îi nemulţumeşte pe producătorii autohtoni, care susţin că riscă falimentul.
Preţurile mici îi atrag, însă, tot mai mult pe români. Echipa Observator a făcut un experiment pentru a vedea cât poate economisi un român în funcţie de mărcile alese.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰