Taxă nouă pentru maşinile vechi. Nu se ştie încă în ce fel se va calcula această taxă
Românii nu scapă de taxa pentru maşini. Cine poluează trebuie să plătească. Asta susţine ministrul mediului, care pregăteşte o taxă imbatabilă pentru românii ca
Românii nu scapă de taxa pentru maşini. Cine poluează trebuie să plătească. Asta susţine ministrul mediului, care pregăteşte o taxă imbatabilă pentru românii care conduc maşini cu normă de poluare mică, dar cu emisii mari de dioxid de carbon.
Peste cinci milioane şi jumătate de maşini circulă pe şoselele din România. Multe dintre ele sunt vechi. Numai în primele opt luni ale acestui an s-au înmatriculat în jur de 340.000 de autovehicule deja rulate în alte ţări. Adică de cinci ori mai multe decât cele noi.
"Să găsim o metodă, prin care maşinile care poluează, care au o normă de poluare mică şi care au emisii de dioxid de carbon mari, să plătească o taxă de poluare.", spune Graţiela Gavrilescu, Ministrul Mediului. După principiul cine poluează, plăteşte. Dar noua taxă ar trebui să fie şi una de necontestat în instanţă, aşa cum nu s-a întâmplat până acum cu formele anterioare.
Practic, taxa de poluare se va calcula şi în funcţie de noxe, adică de norma de poluare, dar şi de emisiile de dioxid de carbon. Teoretic, aşa s-a procedat şi la formele anterioare ale taxei. Dar, conform calculatorului de pe site-ul ANAF, maşinile vechi şi poluante nu erau, neapărat, sancţionate foarte scump.
- Surpriză pentru Liviu Dragnea, la Înalta Curte, unde e judecat pentru instigare la abuz în serviciu
- O adolescentă de doar 15 ani, ajutată de tatăl ei, a furat o bijuterie care costă cât o garsonieră, dintr-un...
- Imagini DE GROAZĂ la Cluj, pe şosea. O tânără de 19 ani, drogată şi fără permis, a făcut slalom cu maşina,...
Această maşină costă 2700 de euro. Dacă proprietarul ar fi plătit şi timbrul de mediu, preţul ar fi crescut cu aproximativ 70 de euro. Deşi această maşină are o vechime mai mare de 16 ani de zile. Totuşi, statul considera că aceste autoturisme nu au viaţă lungă pe străzile din România.
Nu există nicio limită de rulare. Sunt maşini şi de 50 de ani, care rulează şi astăzi. Anul trecut, vechimea medie a parcului auto din România era de 15,3 ani la autoturisme.
În timp ce media europeană la autoturisme este de 10,7 ani. Taxa de poluare încă nu a îmbrăcat o formă clară. La ministerul Mediului, grupul de lucru încă mai dezbate formula de calcul.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰