Foto Agenția Spațială Europeană a publicat imagini uimitoare cu cel mai adânc canion din Sistemul Solar

Agenția Spațială Europeană a publicat un nou set de imagini realizate de sateliții care orbitează deasupra planetei Marte, care fac parte din misiunea Mars Express. Experții care au prezentat fotografiile explică că în acestea a fost surprins Valles Marineris, o formațiune geologică de 20 de ori mai mare decât Marele Canion de pe planeta noastră, notează Futurism.

de Adrian Popovici

la 24.07.2022 , 14:04

Fotografiile au fost realizate în cursul lunii aprilie, dar au fost date publicității recent. În ele se poate vedea o prăpastie adâncă, care iese în evidență din cauza nisipului portocaliu, a stâncilor din apropiere și a craterelor de impact din regiune.

Oamenii de știință care au studiat această parte a planetei Marte sunt de părere că acest canion nu s-a format ca cele de pe Pământ. Mai exact, în timp ce pe planeta noastră apa este cea care modelează aceste structuri geologice, în cazul Valles Marineris a fost vorba despre mișcarea plăcilor tectonice.

Misiunea Mars Express

Articolul continuă după reclamă

Marte Express orbitează planeta roșie din 2003, explorând suprafața planetei Marte, cartografiind mineralele sale, identificând compoziția și circulația atmosferei sale rarefiate, cercetând sub scoarța sa și explorând modul în care diferite fenomene interacționează în mediul marțian.

Camera stereo de înaltă rezoluție a misiunii (HRSC), responsabilă pentru aceste noi imagini, a dezvăluit multe detalii despre caracteristicile de suprafață ale planetei Marte, iar imaginile recente surprind totul, de la crestele și canelurile sculptate de vânt până la craterele de impact și canalele care au purtat odată apă lichidă către vulcani, canale fluviale și bazine antice de lavă.

Aţi stat peste program la muncă, doar pentru a scăpa de îndatoriri personale?
Observator » Stiinta » Agenția Spațială Europeană a publicat imagini uimitoare cu cel mai adânc canion din Sistemul Solar