Orionidele, ploaie de stele căzătoare pe 21 octombrie. Ce legătură au cu cometa Halley

Redactia Observator

De Redactia Observator.
Publicat: 20.10.2021, 16:05.
Actualizat: 20.10.2021, 16:06

Orionidele, un fenomen astronomic care îi încântă pe cei pasionaţi, va putea fi admirat pe 21 octombrie. Ploaia de meteori este rezultatul unor fragmente provenite din coada cometei Halley. Aceştia ajung în atmosfera Pământului cu o viteză extrem de mare.

Orionidele, ploaie de stele căzătoare pe 21 octombrie

Getty Images

Ploaia de stele căzătoare Orionide, atinge punctul maxim în 21 octombrie

Ploaia de meteori cunoscuţi sub numele de Orionide va atinge vârful în jurul zilei de 21 octombrie. Anul acesta, cei care vor să observe spectacolul atât din ​​emisfera nordică, cât și din cea sudică se pot aștepta să vadă până la 20 de corpuri strălucitoare pe oră. Desigur, trebuie să fie cele mai bune condiții, departe de luminile orașului.

Meteorii care vor fi văzuţi pe cer sunt printre cei mai rapizi, deoarece Pământul lovește un flux de particule aproape frontal. Particulele provin din cometa cunoscută sub numele de cometa Halley.

Cum se produc Orionidele datorită cometei Halley

Citește și:
Reclamă

În momentul trecerii Pământului prin coada cometei Halley, meteorii pătrund în atmosfera planetei cu 66,16192 km/s, iar fenomenul este unul spectaculos. Orionidele au loc în fiecare an în aceeaşi perioadă, punctul maxim fiind atins în noaptea de 21 spre 22 octombrie, însă pot fi observate cu câteva zile înainte şi după apogeu.

Cum poţi admira Orionidele

Orionidele sunt vizibile de oriunde de pe Pământ și pot fi văzute oriunde pe cer. Ca și în cazul majorității evenimentelor de acest gen, poluarea vă poate împiedica să vedeţi aşa cum trebuie ploaia de meteori. Dacă este posibil, îndepărtați-vă de luminile orașului, un lucru care vă poate împiedica să admiraţi spectacolul. Ieșiți în jurul orei 1:30 a.m. din casă și lăsați-vă ochii să se adapteze la întuneric timp de aproximativ 20 de minute. Binoclurile și telescoapele nu vor îmbunătăți imaginea în detaliu, deoarece sunt concepute pentru a vedea mai mult obiectele staționare pe cer.

Unele Orionide vor părea foarte rapide și strălucitoare, deoarece pot zbura cu o viteză relativă de până la 238.000 km / h. Cu doar 6 km / h mai lent decât Leonids, cel mai rapid spectacol al anului, notează SPACE.

Reclamă

Este tentant să ne gândim că meteorii mai luminoși reprezintă fragmente care ar ajunge la sol, dar specialiştii susţin că nu este cazul de aşa ceva. Aceste mici fragmente de cometă - unele mici ca un bob de nisip - se numesc meteoroizi. Când intră în atmosfera Pământului, devin meteori. Fricțiunea cauzată de rezistența aerului determină încălzirea meteorilor, creând o linie strălucitoare denumită în mod obișnuit o stea căzătoare. Majoritatea meteorilor s-au dezintegrat înainte de a ajunge pe Pământ. Cei câțiva care lovesc suprafața Pământului se numesc meteoriți.

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Citește și
recomandari pe a1.ro
Anamaria Prodan, goală pe internet. Ce reacție a avut și cum explică apariția pozelor
Top știri
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cine sunt cei trei prieteni morți în accidentul din Caraș-Severin. Ionuţ, Andrei şi Emanuel au murit pe loc
1
Eveniment • ieri la 19:10

Moarte învăluită în mister pentru doi bebeluşi de şase luni. Gemenii au fost găsiţi morţi lângă părinţii lor, într-o casă din Franţa
2
Mapamond • ieri la 07:20

Momentul în care o jurnalistă este molestată de mai mulți bărbați în direct  la TV după un meci de fotbal, în Italia. VIDEO
3
Extern • pe 29.11 la 16:39

Momentul în care o jurnalistă este molestată de mai mulți bărbați în direct la TV după un meci de fotbal, în Italia. VIDEO

I s-a făcut rău în timp ce îşi conducea fiul mort acasă pentru înmormântare. Bărbatul a murit când a ajuns la spitalul din Lugoj
4
Eveniment • ieri la 07:24

ANIMAŢIE GRAFICĂ. Patru jandarmi au intrat cu maşina într-o groapă nesemnalizată, apoi au vrut să ascundă ruşinea
5
Eveniment • pe 29.11 la 19:02

RECOMANDĂRI
1 Decembrie 2021. Parada de Ziua Națională a României LIVE VIDEO de la ora 11:00. Peste 1.500 de militari cu tehnică de luptă vor defila în București
Eveniment • la 09:51
Video

Parada de 1 decembrie din București, LIVE pe www.observatornews.ro. O mie cinci sute de militari cu peste o sută de mașini de...

Gheorghe Hagi, dincolo de legendă: "Pentru România vii să dai totul, vii doar dacă simți și cred eu că am făcut-o bine"
Exclusiv Observator • la 06:36
Video

Meseriile cu salarii ca în vestul Europei pe care românii le evită. "Nu s-a înscris nimeni"
Economic • ieri la 20:20
Video

Fermierii, obligați prin lege să schimbe meniul porcilor și să intre în coteț cu botoșei. ”Aștia care fac legile nu știu cum arată porcul”
Eveniment • ieri la 20:13

PARTENERI
Ce vor face Mihai Petre și Elwira Duda cu banii câștigați la Asia Express! Pe ce vor cheltui premiul de 30.000 de euro
spynews.ro
Cum arată și cu ce se ocupă actuala soție a lui Teodor Meleșcanu. „extrem de inteligentă„
libertatea.ro
Raed Arafat, despre accesul în magazinele alimentare cu certificat verde: „Nu ne referim la magazinele esenţiale”
bzi.ro
Vaccinarea împotriva COVID-19 va fi obligatorie în România. Ministrul demis al Sănătății, Cseke Attila a făcut anunţul
bzi.ro
Zodii ghinioniste în ziua de 2 decembrie 2021. 3 nativi care se vor confrunta cu probleme
CaTine.ro
Drama bărbatului care a murit în timp ce-și ducea acasă, în sicriu, fiul mort de 35 de ani
gandul.ro
FOTO. Laurențiu Reghecampf și noua lui iubită, imaginile momentului! Cum arată Corina, după tot scandalul
prosport.ro
Ce sancţiuni riscă şoferii care îşi împrumută maşina. Situaţiile în care amenda trebuie achitată integral
Ziare.com
Avea căruciorul plin de jucării. Ce a răspuns când a fost întrebat ce face cu ele
redactia.ro
Eiza Gonzalez, cu o perucă din lanțuri pe cap. Apariția extravagantă a actriței care face furori cu trupul său
tvhappy.ro
Filmarea secretă » Cristiano Ronaldo a făcut prăpăd în vestiarul lui Juventus! Singurul care i-a răspuns
GSP
Îți mai aduce aminte de Nick de la N&D? Ce mai face cel ce a lansat-o pe Delia și care lansat cele mai ascultate melodii dance din anii 2000
money.ro
Anamaria Prodan s-a dezlănţuit: „Mă revoltă atât de mult”. Afirmaţii extrem de grave în scandalul momentului
as.ro
Noi dezvăluiri despre amanta lui Laurenţiu Reghecampf! Fostul iubit al Corinei Caciuc dă cărţile pe faţă: „Nici nu am întrebat-o cum o cheamă”
as.ro
De ce nu trebuie să dormi niciodată cu telefonul în pat. Pericolul la care te expui
UseIT
CITEȘTE PE A1.ro
Patru concurenți au fost eliminați de la Chefi la cuțite! Despre cine este vorba
Felicitări pentru Ziua României.Spune într-un mod inedit ”La mulți ani, România”/ ”La mulți ani români” de 1 Decembrie
Observator de bine
Observator de bine • ieri la 17:53
Video

Observator de bine, 30 noiembrie 2021. Dacia deschide comenzile pentru noul său model de familie

Observator de bine, 30 noiembrie 2021, prezentat de Greta Gavrilă.

Observator de bine • ieri la 00:03