(P) Cum alegeți un nume de domeniu web pentru o afacere? 10 sfaturi practice
Construirea unui site web este o sarcina importantă atunci când porniți o afacere nouă. Înainte de a vă putea lansa website-ul aveți nevoie de un domeniu web (de exemplu, www.numedomeniu.ro) însă alegerea unui nume de domeniu web pentru o afacere nu este întotdeauna simplă.
Este posibil ca afacerea dvs. sa aibă un nume unic - în acest caz, cel mai bine este sa înregistrați un domeniu web chiar cu brandul dvs. În toate celelalte cazuri, numele de domenii ideale la care v-ați gândit sunt probabil deja luate. Pentru a vă ajuta cu acest demers al găsirii unui nume de domeniu web pentru o afacere, am întocmit o listă de sfaturi care vă pot fi utile. Daca aveți deja o listă cu idei de nume de domenii, verificați dacă acestea întrunesc criteriile de mai jos.
Sfaturi pentru alegerea unui nume de domeniu web pentru o afacere
1. Întocmiți o listă cu posibile nume de domenii
Există o concurență acerbă când vine vorba de nume de domenii și probabil veți descoperi că multe dintre numele de domenii pe care le doriți sunt deja luate. Pentru a reduce acest risc începeți procesul cu o listă lungă de idei potențiale de nume de domenii pentru website-ul dvs. de afaceri.
Pentru întocmirea acestei liste puteți utiliza un generator de nume de domenii web pentru afaceri. Probabil că nu veți găsi numele ideal de domeniu cu un astfel de instrument însă veți obține multe idei cu potențial.
Puteți începe căutarea verificând disponibilitatea numelor de domenii pe website-ul unui registrar cum este HostX. Introduceți numele de domeniu preferat in caseta de căutare:
În urma căutării puteți afla dacă ideile dvs. de nume de domenii sunt deja înregistrate. Puteți primi sugestii sau afla costul variantelor cu alte extensii disponibile. Dacă numele de domeniu web este disponibil (verificați pe hostx.ro), atunci puteți urma mai departe pașii indicați pentru a-l înregistra.
2. Utilizați marca sau brandul dvs. in numele de domeniu
Construirea unui site web pentru o afacere mică sau la început de drum este adesea primul lucru pe care oamenii îl fac atunci când înființează o companie. Din acest motiv, este vital ca adresa web a site-ului dvs. să reflecte marca dvs. Printre altele, acest lucru înseamnă alegerea unui nume de domeniu web care este in concordanță cu valorile și cu viziunea pe care o aveți pentru compania dvs.
De multe ori, cele mai bune idei de nume de domenii pentru site-uri web de afaceri includ numele companiei pentru simplul motiv ca este cea mai memorabilă reprezentare a unei afaceri. Includerea numelui companiei dvs. in adresa web a site-ului web facilitează potențialilor clienți găsirea site-ului. In plus, marketingul va fi consecvent la nivel general.
Marile branduri procedează frecvent astfel, având nume de domenii create pe brandul lor (Amazon.com, Google.com, Facebook.com, etc.). Nu doar că sunt memorabile (ușor de reținut) si ușor de găsit, dar își mențin consecventa si pe rețelele sociale sub același nume.
3. Alegeți un nume de domeniu prin care comunicați ceea ce faceți
Pentru a construi un brand de succes, acesta trebuie să se evidențieze de concurenți. În funcție de tipul de afacere pe care o conduceți, acest lucru implică probabil furnizarea de bunuri si servicii de înaltă calitate și construirea unei reputații excelente in rândul clienților. Cu toate acestea, pe măsura ce tot mai multe companii se mută online, a avea un nume de domeniu web pentru o afacere care sa se remarce este mai important ca niciodată.
Faceți-vă observată prezența online alegând un nume de domeniu care este atât captivant, cât și informativ. Puteți descrie in mod inteligent prin numele dvs. de domeniu serviciile pe care le prestați, păstrând in același timp domeniul scurt, amuzant și ușor de tastat. Puteți experimenta pentru a găsi ceva care este reprezentativ pentru marca dvs.
4. Includeți cuvinte cheie relevante
O alta modalitate de a găsi adresa URL perfectă pentru compania dvs. este sa includeți cuvinte cheie. Deși cuvintele cheie din numele de domeniu nu mai sunt atât de importante pentru Google ca odinioară, este totuși o modalitate excelentă de a spune publicului despre tipurile de servicii pe care le oferiți.
Daca nu sunteți sigur ce cuvinte cheie sa utilizați, încercați instrumente gratuite de cercetare a cuvintelor cheie, precum Google Keywords Planner. Introduceți un cuvânt sau o expresie legată de afacerea dvs., iar instrumentul va oferi o listă de cuvinte cheie pe care oamenii le caută. Acest lucru vă ajută să îmbunătățiți optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) pentru site-ul dvs. web, dar poate fi si o sursă excelentă de idei pentru numele web al domeniului dvs., dacă nu sunteți sigur de unde sa începeți.
5. Alegeți un nume de domeniu memorabil (ușor de reținut)
Odată ce sunteți observat in mediul online, marketingul de succes este necesar pentru a rămâne înaintea concurenților. A avea un nume de domeniu atractiv si ușor de reținut poate fi de ajutor, mai ales daca vă bazați pe publicitate sau pe transmiterea verbală a numelui de domeniu pentru a vă construi afacerea.
Același lucru este valabil și in privința ortografiei. Deși poate fi tentant sa folosiți o ortografie unică, numele de domeniu trebuie să fie ceva ce clienții să își poată aminti atunci când va caută afacerea online. Uneori, un nume de domeniu simplu este cel mai memorabil. Un nume de domeniu web pentru o afacere ar trebui sa aibă mai puțin de 15 caractere, sa fie scrise corect, ușor de reținut și de tastat.
6. Luați in calcul și alte extensii de domenii
Extensiile de nume de domenii oferă informații despre afacerea dvs. Așa ca asigurați-vă că alegeți extensia potrivită in funcție de tipul dvs. de afacere și de industria dvs. Iată câteva extensii comune si industriile lor:
-
.com (comercial) este potrivită pentru toate tipurile de entități comerciale
-
.org (organizație) este destinată utilizării de către organizații nonprofit și de caritate
-
.edu (educație) este destinată utilizării de către instituțiile de învățământ
-
.net (network, rețea) este cel mai potrivita pentru întreprinderile din sectorul tehnologiei
-
.store este potrivită pentru orice tip de magazin cu amănuntul, magazin online, afacere de comerț electronic sau marketplace
Pe lângă aceste extensii populare, există extensii bazate pe locație precum.ro (Romania), .it (Italia) sau .ca (Canada) si extensii de nișă (exemple) precum .yoga, .shop, .taxi, .bio, etc. Utilizarea unei extensii (TLD) alternative poate fi o modalitate ușoara de a obține numele de domeniu dorit, fără a utiliza un sinonim sau a face alte ajustări. De asemenea, noile TLD-uri sunt adesea mai puțin costisitoare.
7. Obțineți idei de nume de domenii de la competitori
Atunci când alegeți un nume de domeniu, studierea concurenților dvs. poate servi pentru doua scopuri. In primul rând, cercetarea concurenților este o sursa excelentă de inspirație. Apoi, odată ce sunteți într-o ipostază mai creativă, analiza concurenților vă poate ajuta să identificați punctele moarte în marketing sau nișele care ar putea merită explorate în afacerea dvs.
De acolo, puteți veni cu câteva idei de nume de domenii pentru site-uri web de afaceri care se adresează in mod specific nevoilor publicului dvs. țintă. Această abordare poate fi mai potrivită startup-urilor care sunt încă in stadiul incipient de dezvoltare dar chiar dacă afacerea dvs. este dezvoltată, vă poate ajuta totuși sa alegeți un nume de domeniu si este posibil să învățați ceva nou despre industria dvs. Studierea concurenței vă poate ajuta să vă concentrați pe o nișă sau să vă inspirați pentru un nume de domeniu potrivit care să vă ajute să vă remarcați.
8. Folosiți un dicționar
Daca un nume de domeniu dorit nu este disponibil sau este prea scump, luați in considerare posibilele sinonime. In cazul in care doar un sinonim nu este util, puteți să vă jucați cu ortografii alternative unice sau să adăugați un adjectiv relevant. Unii proprietari de afaceri aleg să-și extindă căutarea dincolo de limba nativă pentru a-și asigura un nume de domeniu potrivit. Asigurați-vă că noul domeniu este ceva ce clienții își pot nota, pronunța și își pot aminti.
9. Încercați idei de nume de domeniu cu locații de afaceri
Daca sunteți concentrat pe un nume de domeniu care este deja luat, luați in considerare adăugarea locației companiei dvs. Această lucru transmite mai multe informații despre compania dvs. clienților potențiali și vă poate ajuta să apăreți în căutări online mai relevante.
Un astfel de nume de domeniu reflectă numele companiei, ceea ce face compania și locațiile sale de servicii (ex. taximures.ro, spalatorieautobrasov.ro, etc.). Nu numai că acest lucru diferențiază compania dvs., dar este mai probabil ca clienții locali să o găsească în căutările online.
Daca exista posibilitatea ca afacerea dvs. sa își schimbe locația sau sa se extindă aceasta poate să nu fie cea mai buna abordare. Acordați-vă timp pentru a lua în considerare obiectivele pe termen lung înainte de a utiliza numele de domeniu la nivel local.
10. Fiți specific, dar nu foarte specific
Este important sa folosiți un nume de domeniu care sa reflecte marca dvs. Însă alegerea unui nume de domeniu prea specific poate să nu vă fie de folos, deoarece afacerea dvs. continua să se extindă si să evolueze. Sa presupunem ca sunteți o companie de aprovizionare pentru restaurante. Daca va decideți să vă extindeți la servicii suplimentare, cum ar fi furnizarea de consumabile pentru hotel, numele de domeniu ar trebui sa rămână relevant. Așadar, alegeți din start un nume de domeniu care să vă permită dezvoltarea ulterioară.
Daca aveți un nume de companie unic, alegerea domeniului web potrivit pentru site-ul dvs. web poate fi un proces simplu. Dar, de multe ori, primul nume de domeniu care va trece in cap va fi luat. Alegerea unui nume de domeniu care sa descrie succint si inteligent marca dvs. s-a putea să nu fie simplă. Dar odată ce ați găsit numele de domeniu perfect, înregistrați numele de domeniu imediat, pentru ca numele de domenii bune dispar rapid!
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰