Video Comuna transilvăneană care este prima localitate din România cu un brand înregistrat. Aici s-a scris istorie
Locul care nu spune o poveste, nu aduce turişti. Comuna Bobâlna, din județul Cluj, cunoscută pentru răscoala de acum șase secole, devine prima localitate din România care își lansează un brand comunal înregistrat la OSIM. Strategia de dezvoltare se va concentra pe legenda curajoșilor țărani şi va pune accent pe turismul rural și farmecul autentic al satului transilvănean.
Aceasta este noua identitate a comunei Bobâlna, recent înregistrată și protejată ca marcă la OSIM. Logo-ul include furca și coasa şi două unelte țărănești alese pentru a simboliza tradiția și curajului localnicilor.
Întregul concept e creionat în jurul răscoalei de la Bobâlna, un moment de referință în istoria Transilvaniei. Până recent, doar acest monument amintea de ce s-a întâmplat aici, dar de acum tradițiile și resursele locale vor fi promovate și transformate într-o carte de vizită a comunei.
"Unde curajul face istorie" e sloganul ales pentru comună.
Prima localitate din România cu un brand înregistrat
"Ne dorim foarte tare să ne facem cât mai cunoscuţi şi să încercăm să aducem la Bobâlna pe toţi iubitorii de natură, de frumos, de sănătos. Să îi facem să ne calce pragurile", a declarat Dorin Petrean - primar.
Brandul comunei va apărea și pe produsele fabricate aici - pe ambalajele unei mari fabrici de făină, dar și pe cele ale unei viitoare fabrici de conserve. În plus, vor fi promovate mai multe trasee turistice, în special pentru cicliști, iar dealurile încărcate de istorie vor putea fi descoperite la pas.
"Chiar aici în stâncă e o grotă. Noi, localnicii, îi spunem casa de piatră. Asa zicem noi, că aici s-a creionat strategia răscoalei de la Bobâlna", mai spune primarul.
Un festival de rock e organizat deja de doi ani pe platoul de lângă monumentul răscoalei.
"Am ales Bobâlna pentru că e un loc încărcat de istorie şi un nume de care foarte mulţi au auzit. Putem spune că am avut acelaşi curaj pe care l-au avut şi cei care s-au răsculat în 1437", a declarat Raul Anca – organizator "Rock Revolution Bobâlna".
Specialiștii în branding spun că doar promovate integrat, atracțiile unei comune pot aduce turiști în zonă.
"Înseamnă autenticitatea locului, înseamnă ce pot ei oferi cu ce atrag turiştii. Şi ne-am uitat la agroturism, la zona de evenimente, la zona de food - au mâncare foarte bună acolo. Toate astea constituie ingrediente pentru un brand autentic. Mai mult, Bobâlna are istorie", a declarat Anca Rarău – specialist branding.
Pentru ca accesul la principalele atracții să nu fie un impediment, Consiliul Județean a început deja reabilitarea unui vechi drum județean din comună.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰