Antena Meniu Search
x

Video Cele mai noi trenduri în social media: La ce trucuri au apelat platformele pentru a ne ţine cât mai mult conectați

Aplicaţiile de socializare sunt extrem de folosite de tineri. Ce vor să facă dezvoltatorii platformelor pentru a atrage şi mai mulţi utilizatori... aflaţi chiar acum, la rubrica USE IT.

de Liviu Redeleanu

la 18.05.2021, 10:29

Vezi și

Vorbim astăzi despre trenduri în social media și ce noi instrumente au dezvoltat platformele pentru a ne ţine cât mai mult conectați. 

Aplicaţiile de socializare au devenit extrem de populare în ultimii ani și au reuşit să atragă miliarde de utilizatori. Dar nu se mulţumesc cu atât, aşa că îşi îmbunătăţesc permanent tehnologiile folosite şi vin cu noi produse. Doar că în ultima vreme, dezvoltatorii platformelor au început să se inspire unii de la alţii, ca să nu spun că se copiază între ei. Haideţi să vedem ce funcţii noi au fost dezvoltate sau urmează să apăra pe rețelele sociale.

Aplicaţia ClubHouse este cea care a primit cea mai mare atenţie un ultima vreme. Reţeaua care s-a impus pe piaţa aplicaţiilor drept una exclusivistă a venit cu două noutăţi - introduce modalităţi de plată rapidă pentru susţinerea creatorilor de conţinut şi va lansa în curând o versiune şi pentru Android. În România, ClubHouse are deja peste 255 de mii de utilizatori, ceea ce înseamnă aproape jumatate dintre utilizatorii de iPhone din mediul urban. 

Ceilalti giganți ai internetului au intuit potenţialul de creştere şi îşi doresc la rândul lor să aibă funcționalitatea care i-a adus atât de mult succes aplicației ClubHouse: discuțiile audio între utilizatori.

Pe acelaşi subiect

Noi tehnologii pentru reţelele sociale

Facebook spune că a investit în tehnologii audio, cum ar fi cea de transformare a vorbirii în text scris sau de transformare audio a vocii. De asemenea, va introduce noi funcţionalităţi, precum SoundBites, un format pentru scurte clipuri audio și testează o noua rețea socială audio. În plus, vrea să introducă în curând o aplicaţie video pentru speed-dating, dar şi noi instrumente şi oportunităţi de monetizare. 

Și TikTok, aplicaţia momentului, a introdus noi tehnologii, cum ar fi subtitrările automate. A făcut-o pentru a crește accesibilitatea clipurilor. Și, inspirată la rândul său de Facebook, aplicaţia TikTok se pregătește să-și doteze rețeaua socială cu funcții suplimentare, printre care una de comerț electronic și alta de recrutare a angajaților.

YouTube, la rândul sau, s-a inspirat de la TikTok, care a lansat tendința clipurilor în format scurt, și a lansat un nou serviciu numit Shorts. Și ca o dovada în plus despre cât de important este acest trend, a lansat și un fond de 100 milioane de dolari pentru a plăti creatorii care produc video-uri de succes.

Clipurile video în format scurt și clipurile audio sunt doar doua dintre trendurile pe care platformele sociale mizează ca se vor dezvolta și mai mult. Asta mai ales după succesul aplicaţiei TikTok, care în mai puţin de 6 ani a reuşit să ajungă la peste 700 de milioane de utilizatori, dintre care mai mult de 5 milioane sunt doar în România.

S-a remarcat în primă fază în rândul tinerilor, dar fenomenul i-a prins rapid şi pe adulţi. Şi asta pentru că întreg conţinutul este facil, iar clipurile scurte alimentează nevoia de fast content. Şi după cum am văzut a fost un pariu câştigător pe care au mizat şi alţi giganţi din social media. 

 Atât pentru azi, dar ne puteţi găsi şi pe site-ul observatornews.ro. Până data viitoare, nu uitați, inovăm prin tehnologie. Use it!

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » UseIT » Cele mai noi trenduri în social media: La ce trucuri au apelat platformele pentru a ne ţine cât mai mult conectați