Cum află comerciații ce doriți să cumpărați? Un e-mail deschis le oferă toate informațiile de care au nevoie
Dacă vă simţiţi urmăriţi în mediul online, dar nu găsiţi nicio dovadă în acest sens, să ştiţi că nu este doar o impresie. De cele mai multe ori urmăritorul este un mic pixel care vine prin e-mail.
Primiţi un email cu o ofertă care chiar vă atrage și îl deschideți. Alegeți produsul care vă interesează și ajungeți pe website-ul comerciantului. Ce probabil nu știți este că mailurile cu oferte obțin informații despre voi. În timp ce voi daţi click, compania care a trimis e-mailul strânge date. Şi nu puţine.
Poate stoca ora la care aţi deschis e-mailul, ce sistem de operare folosiţi şi dacă aţi intrat de pe telefon, laptop sau tabletă. Înregistrează şi ce fel de browser folosiţi sau tipul de e-mail şi reţine inclusiv date despre furnizorul de internet şi locaţia voastră.
Ei bine, toate aceste date sunt furnizate companiei de către un singur pixel, înglobat într-o imagine din mailul primit. Este ceea ce se numeşte tracking pixel şi este aproape imposibil de identificat.
Cum funcționează?
După cum îi spune și numele, acest instrument de urmărire este un pixel care se încarcă în momentul în care deschideți un e-mail care conţine o imagine. El este cel care preia şi trimite mai departe informațiile utilizatorului.
Toate aceste date pot ajuta comercianții să creeze un fel de amprentă digitală pentru fiecare potenţial client. Datele pot fi intersectate și pot crea un profil destul de autentic. Pot fi stocate informații despre muzica şi cărțile preferate sau despre stilul vestimentar. În funcţie de asta, clientul va primi reclame cu produse pe care algoritmul crede că le va cumpăra.
Acelaşi pixel poate inregistra şi obiceiurile zilnice, aşa că poate transmite mai departe şi adresa locuinţei sau locul de muncă. Dar pentru că totul se întâmplă fără acordul oamenilor, câteva companii au început să ia măsuri pentru a preveni acest tip de urmărire. Apple, de exemplu a introdus o funcţie de intimitate pentru e-mail. Asta înseamnă că poate împiedica pixelii de urmărire să furnizeze date personale. Funcţia poate fi activată din setările telefonului sau ale laptopului.
Dacă vă este mai simplu, puteţi să împiedicaţi aceşti pixeli şi din setările e-mailului, indiferent de sistemul de operare folosit. Mergeţi la Opţiuni şi selectaţi să nu se încarce imaginile în mod automat, ci doar cu acordul vostru. Pentru că, aşa cum vă spuneam, în imagini se ascunde de obicei pixelul de urmărire.
Blocarea imaginilor poate fi aşadar o soluție, dar asta va afecta modul în care vedeţi e-mailurile. Iar dacă asta vă deranjează, există şi soluţii software, care funcţionează ca un VPN. Adică nu vă dezvăluie IP-ul atunci când daţi click pe un link, dar poate dezvălui alte date. Pentru asta există şi add-on pentru browsere de internet care scanează inboxul, caută pixelii și ii blochează cu totul.
Intimatatea totală în mediul online este foarte greu de obţinut, dar după cum am văzut, soluţii sunt. Şi cu puţină atenţie putem limita impactul acestor trackere.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰