Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Cum ar putea fi decongestionat traficul din Bucureşti. Planul lui Băluţă, explicat punct cu punct

Într-un interviu acordat în exclusivitate Observator, chiar din biroul Primăriei Capitalei, Daniel Băluţă a vorbit despre planurile sale pentru fluidizarea traficului, investiţiile în infrastructură şi viziunea pe termen lung pentru dezvoltarea oraşului. Candidatul susţine că soluţiile reale necesită timp şi o abordare unitară, nu "promisiuni rapide".

de Redactia Observator

la 25.11.2025 , 13:09

Ce promite Daniel Băluţă pentru transport şi infrastructură Cum ar putea fi decongestionat traficul din Bucureşti. Planul lui Băluţă, explicat punct cu punct

În biroul Primăriei Generale, Daniel Băluţă a fost întrebat de Alessandra Stoicescu despre măsurile concrete pe care le propune pentru traficul din Capitală. Jurnalista a dorit să afle cum poate fi rezolvată una dintre cele mai mari probleme ale oraşului.

"Soluţiile pentru trafic sunt unele complexe. Unele sunt soluţii ce se pot implementa rapid, altele ţin de modul în care este organizat acest oraş. Dacă m-aş raporta doar la sincronizarea semafoarelor, la eliberarea benzii întâi de circulaţie sau eliberarea trotuarelor de maşini, ar însemna că sunt total lipsit de profesionalism", a transmis Daniel Băluţă, candidat la Primăria Municipiului Bucureşti.

El afirmă că proiectele esențiale sunt deja cunoscute - centura, autostrada şi noile radiale - dar că problema reală este lipsa de viziune.

Articolul continuă după reclamă

"Aş spune că ar trebui să rezolvăm problema autostradei A0, a şoselei de centură, să închidem inelul median, să facem cele şapte drumuri radiale, dar mai important decât toate lucrurile astea este viziunea pe care o avem despre ceea ce înseamnă dezvoltarea Bucureştiului".

București, un oraș dezechilibrat între Nord și Sud

Băluță spune că traficul este atât de blocat pentru că dezvoltarea orașului este "extrem de polarizată".

"Nordul Bucureştiului este substanţial mai dezvoltat decât sudul. Ca atare, foarte mulţi oameni, nu doar din Bucureşti, ci şi din Ilfov, călătoresc din sud către nord, iar seara înapoi".

El a dat exemplu magistrala de metrou folosită intens: "Doar pentru un an avem pe această magistrală de metrou câte 2 milioane de călători, iar la noua staţie de metrou Tudor Arghezi pe care am construit-o sunt 300.000 de intrări într-un singur an".

Băluță afirmă că lucrează de ani de zile la închiderea inelului median, un proiect care ar trebui să conecteze mai eficient sudul de nordul orașului.

"Linia de tramvai care merge din Berceni până în Pipera, însoţită de pasajul peste calea ferată de la Petricani reprezintă o soluţie urgentă, menită să decongestioneze traficul din zona de nord".

Potrivit lui, orașul trebuie tratat ca un proiect unic, coerent: "Este un puzzle ce trebuie să fie pus cap la cap şi cam aceasta este şi filozofia pentru întregul oraş. Este un puzzle care are nevoie de viziunea concretă pentru a fi pus laolaltă".

Proiecte mari, termene lungi

Atunci când Alessandra Stoicescu i-a atras atenţia că bucureştenii aud de ani întregi promisiuni care durează mult, candidatul a spus că proiectele mari nu pot fi finalizate peste noapte.

"Pentru a face o staţie de metrou, pentru a face un pasaj – am făcut unul, deja sunt la al doilea - sunt aproape finalizat cu magistrala M4 de metrou Gara de Nord - Gara Progresu, am muncit trei ani la documentaţie, este finalizată licitaţia, şapte ani este timpul de implementare. Proiectele mari, valoroase, au nevoie de timp, asta este o realitate".

Băluță a subliniat că Sectorul 4 este, în opinia sa, singura zonă din Bucureşti care a livrat în mod constant lucrări de infrastructură.

Ambiție politică sau reacție la nevoile orașului?

"Inclusiv astăzi, sectorul 4 reprezintă singura entitate care generează lucrări de infrastructură în Bucureşti şi nu se întâmplă de ieri. Avem Planşeul Unirii, Pasajul Apărătorii Patriei şi alte lucrări de acest gen. Noi de câţiva ani facem lucrări pentru toţi bucureştenii", a declarat candidatul PSD.

Întrebat dacă şi-a planificat să ajungă primar general, Băluță a spus că nu a urmărit funcția, ci că a răspuns unei necesităţi.

"Nu, aveam un bun simţ să venim în întâmpinarea echipei bucureştenilor de a face ceea ce este nevoie pentru acest oraş. Nu am făcut lucrurile acestea pentru aplauze, le-am făcut pur şi simplu pentru că oraşul avea nevoie de ele. Avea nevoie de un spital, de unităţi de pompieri, de pieţe modernizate", a transmis acesta.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
Aţi cumpărat apartamente mai mici decât prevede legea datorită preţului?
Observator » Alege bine pentru tine » Cum ar putea fi decongestionat traficul din Bucureşti. Planul lui Băluţă, explicat punct cu punct