5 lucruri indispensabile unei afaceri de succes. Ce știu managerii care se îmbogățesc
Fiecare afacere de succes se bazează pe 5 lucruri indispensabile, care îi asigură competitivitatea pe piață si un profit de invidiat.
De Redactia Observator la 24.08.2016, 08:33Fiecare afacere de succes se bazează pe 5 lucruri indispensabile, care îi asigură competitivitatea pe piață si un profit de invidiat.
În mod constant și aproape indiferent de domeniul de activitate, de pe piață dispar companii neprofitabile și apar altele noi. Între timp, unele modele de business își dovedesc eficiența și își consolidează poziția într-un mediu economic tot mai imprevizibil.
Afacerile care rezistă, însă, într-un mediu hipercompetitiv au in comun 5 caracteristici care le asigură succesul:
1. Resurse adecvate
Mulți consideră că pentru a debuta în afaceri nu au nevoie decât de bani. De fapt, antreprenorii de succes sunt conștienți de faptul că au nevoie și de alte resurse pentru a demara o afacere: caută mentori și persoane dispuse să îi sfătuiască, folosesc programe software gratuite sau plătite, semnează parteneriate cu primii clienți și împrumută înainte de a cumpăra. În plus, ei știu că fără astfel de echipamente de birotica totul este în zadar. Pentru a demara o afacere de succes nu ai întotdeauna nevoie de foarte mulți bani, însă resursele sunt indispensabile.
2. O nevoie din partea consumatorilor
Pentru ca o afacere să aibă succes, produsele sale trebuie să vină în întâmpinarea nevoilor potențialilor clienți. Cei mai mulți dintre antreprenorii de succes au lucrat în prealabil în industria în care activează și acum și cunosc produsele, serviciile și problemele cu care se confruntă piața. Aproape nimeni nu descoperă o nevoie a potențialilor clienți participând la cursuri universitare sau organizând o sesiune de brainstorming.
3. O experiență credibilă
Încrederea partenerilor de afaceri, furnizorilor și clienților unui business se câștigă printr-o vastă experiență în domeniu a persoanei care conduce businessul respectiv. Experiența înseamnă credibilitate, însă nu este totul. Un manager de succes învață și se perfecționează continuu, deoarece este conștient de faptul că nu știe totul și că trebuie să se dezvolte constant.
4. Clienți fideli
Companiile de succes, indiferent de dimensiunile lor, se bazează pe clienți loiali. Pentru fidelizarea clienților, ei aplică diferite strategii de marketing, care pot fi legate fie de raportul calitate-preț, fie de calitatea incontestabilă a serviciilor și produselor.
5. Un model de business de succes
Modelul de business reprezintă modalitatea prin care un proprietar al unei afaceri câștigă bani de pe urma acesteia. Modelul de business include sursele de venituri, prețurile, costurile produselor vândute, marja brută (diferența dintre veniturile provenite din vânzarea bunurilor și serviciilor și costul acestora), costurile de operare și marja de profit. Cele mai profitabile afaceri au mai multe surse de venituri, un preț competitiv, o marjă brută de cel puțin 50% și o marjă de profit de 10-20%.
Foto: shutterstock.com/AS Inc