Anunţ important de la Wizz Air. Ce se întâmplă cu bagajele de mână pe care pasagerii le iau cu ei în cabina avioanelor companiei
Wizz Air, cel mai mare operator aerian low-cost din Europa de Est, intenţionează să renunţe la taxarea clienţilor pentru bagajele de mână, urmând politicile Ryanair şi EasyJet, în urma rezultatelor solide din primul trimestru fiscal, susţinute de preţul scăzut al carburantului, transmite Bloomberg.
De Redactia Observator la 19.07.2017, 16:30Wizz Air, cel mai mare operator aerian low-cost din Europa de Est, intenţionează să renunţe la taxarea clienţilor pentru bagajele de mână, urmând politicile Ryanair şi EasyJet, în urma rezultatelor solide din primul trimestru fiscal, susţinute de preţul scăzut al carburantului, transmite Bloomberg.
Compania permitea clienţilor să aducă la bord obiecte mici şi laptop-uri, dar impunea un tarif de 10-35 de euro pentru bagajele standard de cabină, în funcţie de momentul rezervării. Aceste tarife vor fi eliminate din 29 octombrie, permiţând accesul în avioane cu bagaje cu 50% mai mari, a anunţat miercuri compania.
”Ne ascultăm clienţii. Taxarea pentru bagajele de cabină a fost una dintre criticile care ni s-au adus. Evident vor fi unele probleme operaţionale, dar cred că industria le-a rezolvat. Nu cred că vor fi probleme prea mari în urma schimbării”, a declarat directorul general al Wizz Air, Jozsef Varadi.
Ryanair, cel mai mare operator aerian cu discount din Europa, permite deja pasagerilor accesul în avioane, unul de până la 10 kilograme şi un altul mai mic, sau o geantă de mână.
EasyJet, al doilea mare operator low-cost din Europa, permite un bagaj care poate intra în spaţiul de depozitare de deasupra locului pasagerului, iar clienţii cu card Plus, curse flexibile sau cu locuri care au spaţiu suplimentar pentru picioane au dreptul la un al doilea.
Profitul net al Wizz Air a crescut cu 50% în primul trimestru, iar operatorul din Budapesta anticipează că profitul net din acest an va fi la nivelul superior al intervalului estimat, de 250-270 de milioane de euro.
Compania a introdus şi o opţiune de prioritate la îmbarcare, care poate compensa veniturile pierdute din eliminarea tarifului pentru bagajul de cabină.
Wizz intenţionează ca în acest an fiscal să majoreze capacitatea de transport cu 23%.