N-au mai primit întreţinerea de 3 luni şi se aşteaptă la facturi uriaşe, plus penalizări. "Nu a mai venit nimic pe toată iarna"
Sute de bucureşteni nu au plătit un leu la întreţinere iarna asta. Însă nu din vina lor. Unii administratori de bloc nu au afişat listele de plată nici măcar pentru lunile septembrie-octombrie. Din acest motiv, adună penalităţi uriaşe la furnizori, pe care le vor achita tot proprietarii. Pagubele pot fi recuperate doar în instanţă.
De Redactia Observator la 15.01.2024, 20:25Cu întreţinerea neafişată din septembrie anul trecut, locuitorii dintr-un bloc din Sectorul 3 au adunat facturi de mii de lei. Din calculele pe care şi le-a făcut singur, Radu spune că are de plată 1.500 de lei, fără penalităţi.
Reporter: De câte luni aşteptaţi întretinerea?
Radu, locuitor Sectorul 3: Ultima, în octombrie a fost plătită. Acum nu a mai venit nimic pe toată iarna. Nu e vina noastră că nu am primit. Nu mă aştept eu să plătesc penalizările. Fondul asociaţiei de locatari, nu ştiu cum o să se pună problema.
De vină este fosta administratoare a blocului, care nu şi-ar fi dat interesul.
Locatar: Ştiu ce probleme avem cu dânsa. Şi acum, în ultimele două luni, ne-a lăsat fără femeie de serviciu pe scară.
Acum, proprietarii au numit o altă pesoană care să se ocupe de facturi, astfel încât blocul să ajungă la zi cu datoriile către furnizori.
Alice Cristina Dobrea, administrator de bloc: Ne chinuim să ii refacem toate situaţiile la furnizori. La apă au de achitat in momentul acesta aproximativ 15.000 de lei cu tot cu penalizări. Deci sumele sunt foarte mari. Nu au încotro si vor trebui să suporte ei toate penalizările.
Locatar: Nu mi se pare normal şi este o situaţie care ar trebui să fie rezolvată destul de rapid. E nedrept şi cred că un proces ar putea fi de folos.
Nu au plătit întreţinerea toată iarna
Şi locuitorii dintr-un bloc din Sectorul 5 au aceeaşi problemă. Administratorul a afişat abia acum întreţinerea pentru luna septembrie. Promite însă că locatarii nu vor avea de plătit penalizări.
Administratorul blocului: Au fost nişte probleme şi personale şi în firmă şi uite aşa s-a întâmplat să ne decalăm. Nu sunt penalităţi acumulate la furnizori pentru că am dat bani de la mine ca să le achit, când a fost necesar.
Unii preşedinţi de bloc spun că problema este şi la furnizorii care întârzie uneori cu facturile.
Tania Diţu, preşedinte de bloc: Trebuie să fim foarte atenţi să nu ratăm vreo factură şi să se întârzie prea mult ca să nu intre în scadenţă facturile care trebuie plătite. S-a mai întâmplat.
În mod normal, administratorul blocului este obligat să afişeze în cel mult 5 zile de la emiterea unei facturi, totalul de plată. În caz contrar, dacă întârzierea este din culpa administratorului, atunci acesta ar trebui să achite si eventualele penalizări.
Singura cale de a recupera apoi paguba este în instanţă
Adrian Cuculis, avocat: Acele penalităţi pot fi imputate administraţiei blocului, în condiţiile în care ei nu şi-au făcut treaba. Locatarii sunt îndreptăţiţi să dea în judecată administraţia blocului, să solicite anularea penalităţilor şi recalcularea listei de întreţinere.
Un astfel de proces poate să dureze însă mai bine de un an.