Ucraina a rezervat un siloz din portul Galați, în care pot fi stocate 6 mii de tone de cereale
Primele trenuri cu cereale din Ucraina încep să tragă în portul Galați. Timp de o lună şi jumătate, calea ferată de tip sovietic, cu ecartament larg, a fost reabilitată. Acum autorităţile se pregătesc pentru traficul care va urma. A fost amenajat deja un siloz cu o capacitate de şase mii de tone care să preia marfa. De aici va fi încărcată în nave. Război Rusia - Ucraina, ziua 176 LIVE TEXT
De Adrian Obreja la 18.08.2022, 09:11Adrian Obreja, reporter Observator: Locomotiva care va manevra vagoanele cu cereale din Ucraina face in acest moment testele finale in portul din Galați.
Aproape cinci kilometri de cale ferată cu ecartament de tip sovietic au fost reabilitaţi, în Galaţi, pentru ca Ucraina să poată relua exporturile pe cale terestră.
Primul tren cu cereale a sosit în urmă cu câteva ore.
Mihai Oprișan - manager siloz: Companiile fiind ucrainene, din afara UE, pentru a face importul sunt două posibilități. Fie vor avea firma in România, care cumpără, plătește taxele vamale TVA și asa mai departe. Sau se va lucra în regim de antrepozit vamal.
Ucraina a rezervat un siloz din port în care pot stoca 6 mii de tone de cereale
Autorităţile ucrainene au rezervat un siloz din port în care pot stoca 6 mii de tone de cereale. Acestea vor fi încărcate mai departe în trei barje sau într-un singur vas cargo, în funcție de transportor.
Dan Tibilichi, director adjunct APDM Galați: Nava care este anunțată la sosire in portul Galați are undeva la 6 mii de tone capacitate, asta înseamnă că navele vor veni cu o cadență de una pe saptmana asa cum am fost anunțați.
Timpul estimat de descărcare pentru fiecare vagon este de 45 de minute.
Mihai Oprișan - manager siloz: Pentru că nu avem încă experianta anterioară recentă, vorbim de acum 10,15 ani când s-a făcut ultima manevrea de acest gen, se va recurge la o manevra cu un singur vagon pentru a face temporizarea, cronometrarea operațiunilor.
Administrația portului de la Galați spune că s-au luat toate măsurile pentru ca navele care preiau marfa să circule în siguranţă pe Dunăre.