Podul Grant, gata pe jumătate. Sensul de mers care va fi redeschis după 5 luni de trafic infernal. A apărut însă o nouă restricţie
Şoferii vor putea circula din nou pe podul Grant, de la finalul acestei luni. Sensul de mers spre strada Turda, la care se lucrează din octombrie anul trecut, va fi redeschis după 5 luni de trafic infernal, doar că blocajele nu se opresc aici. De ieri, prima bandă de circulaţie de pe celălalt sens de mers este blocată câteva ore pe zi.
De Andreea Milea la 06.03.2024, 22:27Şoferii care trec zilnic prin zona podului Grant, şi-au pierdut de mult răbdarea. În cele 5 luni de şantier, au ocolit kilometri întregi şi au pierdut sute de ore în trafic. "Se circulă haotic. Facem o oră pe un kilometru", spune un şofer.
Podul Grant, gata pe jumătate
Întreaga zonă este supraaglomerată. Pasajul Barasab a preluat încă 10.000 de maşini care, în mod normal, circulau pe podul Grant aşa că este blocat mai tot timpul. 60.000 de maşini îl tranzitează zilnic.
"Horror, nu mai suport şi circul foarte des pe aici", zice un şofer. "Foarte, foarte greu. Am ocolit ca şi distanţă 4 kilometri, 5", adaugă un altul. Podul vechi de 40 de ani este acum pe jumătate reparat. La finalul lunii vor fi deblocate benzile de circulaţie de pe sensul Crângaşi - Turda.
- Incendiu puternic între Gara Basarab şi Podul Grant. 15 vagoane dezafectate au ars în zona de triaj
- "Sunt la un pas să îmi pierd serviciul din cauza lor". Haosul generat de lucrările la Podul Grant dă peste cap...
- Podul Grant, închis pentru lucrări. Anunțul "optimist" al lui Nicușor Dan: când ar putea fi reluat traficul...
"Se fac ultimele retuşuri la linia de tramvai, iar de sămbătă constructorul va turna şi ultimul strat de asfalt. După ce se va usca, în termen de 14 zile, vor fi puse şi marcajele rutiere, iar sensul de mers va fi redeschis circulaţiei", transmite Andreea Milea, reporter Observator.
"Lucrările sunt în proporţie de peste 85, chiar 90% terminate pe acest segment. La sfârşitul lunii vom da în circulaţie sensul Crângaşi - Turda", a declarat Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.
Doar că de ieri a apărut o nouă restricţie, pe celălalt sens de circulaţie. Prima bandă este blocată pentru noi lucrări pe timpul nopţii şi ziua timp timp de 5 ore, de la 10 dimineaţa şi până la ora 3 după-amiaza. Noua restricţie va dura aproape un an.
"Lucrările de pe partea cealaltă sunt preponderent pentru siguranţa circulaţiei, în speţă schimbarea parapetului direcţional, a celui pietonal şi cosmetizări ale grinzii de parapet. Estimăm că în cursul acestui an, până la finalul lui să reuşim să fim aproape gata dacă nu chiar în totalitate", spune George Manta, manager de proiect.
Podul trece şi prin lucrări de consolidare, realizate acum în proporţie de 60%. Municipalitatea are însă datorii către constructor. "Nu am putut să facem plăţile în totalitate ceea ce constructorul a lucrat. Au fost făcute plăţi şi anul acesta, anul trecut s-au plătit aproximativ 3 milioane, anul acesta vreo 10 milioane de lei", adaugă Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.
Adică 13 milioane de lei dintr-un total de 64 de milioane de lei. Pentru a putea achita facturile către constructor, Primăria Capitalei are nevoie de votul consilierilor generali pentru un nou proiect de buget.