Sistemul eCall a salvat 5 tineri, în Constanța. Mașina a sunat singură la 112, după un accident
Cinci tineri au scăpat cu viaţă dintr-un grav accident rutier, datorită sistemului eCall. Pentru că maşina era de generaţie nouă, aceasta a apelat singură numărul unic de urgenţă 112. În acelaşi timp, a transmis şi coordonatele către salvatori, ajutându-i astfel să ajungă în cel mai scurt timp la locul accidentului.
De Redactia Observator la 07.02.2022, 21:09Accidentul s-a produs, noaptea trecută, la intersecţia autostrăzii A4 cu drumul care duce spre Poarta 9 a Portului Constanţa. Din cauza vitezei, şoferul a pierdut controlul volanului, s-a izbit de bordura sensului giratoriu şi a ricoşat într-un parapet metalic.
Andreea Iliescu, purtător de cuvant IPJ Constanţa: În urma impactului a rezultat vătămarea corporală a şoferului, dar şi a altor patru pasageri din autoturism.
Toţi tineri, cu vârste cuprinse între 19 şi 25 de ani. Salvarea lor a fost sistemul eCall, care a apelat automat numărul unic 112 şi a trimis către salvatori coordonatele locului în care s-a produs accidentul. Încă din timpul apelului, pompierii şi medicii au pornit în misiune.
Claudia Tatarici, medic SAJ: Au fost găsite cinci victime conştiente, stabile, cu traumatism cranian, care au fost transportate la spitalul judeţean, pentru investigaţii suplimentare.
- Accident teribil în Constanţa. Cinci tineri au ajuns la spital după ce maşina în care se aflau a intrat cu...
- ”Dacă aș fi putut să te opresc în acea blestemată dimineață”. Iubita lui Radu Andrei, șoferul camionului...
- Păcălirea tahografului, metoda mortală prin care şoferii de camion îşi riscă viaţa pentru un ban în plus
Răzvan Parconie, purtător de cuvânt ISU Dobrogea: Apelul, odată iniţiat, permite inclusiv să vorbim cu cei aflaţi în autoturism, doar că prin acest apel nu am putut discuta cu nimeni, din cauza panicii sau din pricina faptului că încercau să iasă din autoturism.
Din 2018 fiecare mașină are montat sistemul eCall
Conform reglementărilor europene, începând cu anul 2018 fiecare maşină care iese pe poarta fabricii trebuie să aibă montat la bord sistemul eCall. Acesta apelează automat numărul de urgenţă 112 dacă maşina e implicată într-un accident şi se deschid airbagurile.
Cătălin Chirica, purtător de cuvânt STS: În sistemul informatic al 112, operatorii şi dispecerii pot vedea poziţia geografică a maşinii, seria şi tipul acesteia, tipul de combustibil utilizat şi direcţia de deplasare. Ulterior, după transmiterea acestor date, se stabileşte şi o legătură de voce între ocupanţii din maşină şi Serviciul de Urgenţă 112.
George Pleşca, pompier: Am avut cazuri în care, cu siguranţă, dacă aveau acel sistem nu am fi fost sesizaţi de accident dimineaţa sau când a trecut cineva pe acel drum. Din punctul de vedere al pompierilor, cu siguranţă acest sistem salvează vieţi.
Potrivit statisticilor în 2021,în România au fost peste 7.000 de apeluri prin sistemul de comunicații eCall. La peste 1.000 de cazuri apelul s-a declanșat automat la impact.