Modul "barbar" în care o bătrână cu demență a fost îngrijită timp de 3 zile pe holurile unui spital din Liverpool: "Mi-aș dori să fiu moartă, nu vreau să fiu aici"
O bătrână de 72 de ani din Marea Britanie, care suferă de demență, a fost obligată să petreacă trei zile pe coridorul unui spital din orașul Liverpool, din cauza unor dureri insuportabile provocate de o căzătură. Femeia a primit îngrijiri chiar pe holurile spitalului, plin până la refuz că pacienți, pentru că nu mai era niciun pat disponibil. Fata bătrânei a povestit pentru The Independent experiența traumatizantă prin care a trebuit să treacă mama ei, catalogând-o drept o "barbarie".
De Marina Dinu la 15.01.2023, 11:26Susan Roberts, în vârstă de 72 de ani, a căzut acasă în casa ei din Liverpool pe 9 decembrie și a așteptat ore întregi pe podea până ce a venit o ambulanță.
Odată sosiți paramedicii, femeia era atât de speriată să meargă la spital încât a refuzat transportul. O zi mai târziu însă, durerile au devenit insuportabile, așa că fost chemată o altă ambulanță. De data aceasta, doamna Roberts a așteptat două ore.
Fiica ei, Adele Browne, a descris ca fiind "îngrozitoare" momentele când ea și mama ei au ajuns la Spitalul Aintree din Liverpool pe 10 decembrie. Abia ajunse la spital, mama ei a spus: "Mi-aș dori să fiu moartă, pur și simplu nu vreau să fiu aici".
Adele a povestit că mama ei, Susan, a fost tratată pe coridor timp de trei zile, alături de zeci de alți pacienți, înainte ca un pat dintr-un salon să devină disponibil. După experiența "traumatică", Adele a spus că se teme că mama ei va trebui să se întoarcă din nou la spital.
- Un bătrân de 80 de ani s-a aruncat în gol de la etajul doi al unui spital din Craiova. Era internat la Psihiatrie
- Doi bărbați din UK, surprinși în timp ce se bat cu macetele în plină stradă. Unul dintre ei a ajuns la spital...
- O femeie din UK a implorat două ore ambulanța să vină, în timp ce soțul ei era pe moarte: "S-a stins până...
Fata bătrânei a spus că departamentul de urgențe arăta ca o "zonă de război" și a spus că mama ei era tulburată, deshidratată și țipa de frică. În ciuda faptului că era epuizată, Adele a spus că simțea că nu își poate lăsa mama singură acolo: "Urăște să intre oricum în spital, deoarece spitalul unde trebuie să meargă este spitalul de la noi din oraș, unde a murit tatăl meu. Așa că a fost îngrozitor trei zile pe coridor și a exacerbat stresul pe care îl simte. Pentru oricine să petreacă trei zile pe un coridor este o barbarie."
Susan Roberts a fost externată la câteva zile după ce a fost internată.
Probleme fără precedent în sistemul de sănătate britanic
Povestea vine pe măsură ce sistemul de sănătate britanic (NHS) se confruntă cu probleme fără precedent în cadrul departamentelor de urgență. Joi, datele NHS au arătat că 54.000 de persoane au așteptat la urgențe mai mult de 12 ore după decizia de a fi admise, în luna decembrie.
Cu toate acestea, datele interne văzute de The Independent arată că, dacă s-ar măsura timpii de așteptare din momentul în care o persoană ajunge la serviciul de urgență, cifrele ar fi mai aproape de 200.000 pentru luna trecută.
Cele mai recente date NHS au arătat, de asemenea, o scădere a timpului de răspuns al ambulanței, cele mai urgente apeluri având nevoie de 10 minute pentru a ajunge la persoana care a sunat, când timpul țintă fiind de șapte minute. A doua categorie de pacienți ca urgență, categoria 2, a avut nevoie în medie de 90 de minute pentru a obține un răspuns în decembrie. Aceste apeluri ar trebui să fie preluate în termen de 18 minute.
Dr. Jim Gardner, director medical la Liverpool University Hospitals NHS Foundation Trust, care conduce Spitalul Universitar Aintree, a spus că, la fel ca multe spitale, se confruntă cu presiuni fără precedent.
"Personalul nostru lucrează incredibil de mult în tot spitalul pentru a oferi îngrijiri pacienților în circumstanțe extrem de dificile și pentru a gestiona aceste presiuni. Asta include triajul pacienților la sosire, prioritizarea îngrijirii în funcție de nevoile clinice și revizuiri regulate și verificări de siguranță pentru a monitoriza și sprijini pacienții în timp ce aceștia se află în departamentul de urgență", a spus el. Apreciem cât de dificilă este situația actuală pentru pacienți, familiile acestora și personalul nostru. Dorim să mulțumim publicului pentru sprijinul și amabilitatea continuă în acest moment."