Metroul din Drumul Taberei nu pare să aibă succes la călători (Video)
Metroul din Drumul Taberei n-a salvat traficul, așa cum aștepta toată lumea. E prea puțin folosit, la o lună de când a fost inaugurat cu fast. Chiar și la ore de vârf, bate vântul pe peroane. Să fie de vină obișnuința, pandemia sau comoditatea oamenilor?! Cert e că lumea preferă să folosească tot mașinile personale.
De Alexandra Marin la 16.10.2020, 21:44- Metroul din Drumul Taberei a fost inaugurat în urmă cu o lună.
A trecut o lună de la darea în folosinţă a magistralei 5 de metrou, care trebuia să rezolve problema traficului din Drumul Taberei. Am vrut să vedem dacă s-a întâmplat asta. Am făcut un experiment şi am numărat câţi intră în una dintre staţii. Rezultatul a fost surprinzător.
Am stat o jumătate de oră în faţa staţiei de metrou Râul Doamnei şi ce vă pot spune este că în tot acest interval au existat doar doi călători: o persoană care a intrat în subteran şi una care a ieşit: "Probabil că nu sunt încă obişnuiţi. De când l-au deschis, de câte ori trec dimineaţa, nu am văzut pe nimeni intrând aici".
Ar fi mai multe explicaţii: cei mai mulţi nu vor să renunţe la maşină, iar alţii preferă tot transportul în comun de la suprafaţă: "Pentru că e mai uşor cu tramvaiul 41. Cel puţin pentru mine".
Doar la orele de vârf, dimineaţa între 07.00 şi 09.00 şi seara între 17.00 şi 19.00, staţiile se mai populează.
La suprafaţă, pe tot parcursul zilei, străzile şi bulevardele din Drumul Taberei sunt pline. La fel şi tramvaiul 41. În schimb, în subteran, sunt momente din zi în care staţiile sunt goale.
Aici, timpul de aşteptare între două metrouri este de aproximativ opt minute, iar, de fapt, lucrările nu sunt gata, în ciuda inaugurării cu fast.
Ion Rădoi, preşedinte sindicat USL: Probele tehnologice încă mai durează. Aşa că în asemenea condiţii nu putem să spunem că ne aflăm într-o stare de 100% din punct de vedere al siguranţei circulaţiei.
Numărul total al călătorilor din subteran este la jumătate faţă de anul trecut. Ieri, spre exemplu, mai bine de 300.000 de oameni au folosit metroul. Dintre aceştia, doar 10.000 au circulat pe magistrala 5 din Drumul Taberei - adică de 10 ori mai puţini decât pe magistrala 2 Berceni - Pipera, spre exemplu.