Românii cumpără multe haine de care nu au nevoie
Shopping-ul pare să fie slăbiciunea românilor. 7 din 10 recunosc că merg la cumpărături din plăcere şi că se lasă pradă dorinţelor de moment. Aşa ajung să cumpere haine de care nu au nevoie sau pe care le îmbracă o singură dată.
De Redactia Observator la 29.07.2019, 03:58Shopping-ul pare să fie slăbiciunea românilor. 7 din 10 recunosc că merg la cumpărături din plăcere şi că se lasă pradă dorinţelor de moment. Aşa ajung să cumpere haine de care nu au nevoie sau pe care le îmbracă o singură dată. Iar cei mai mulţi nu fac rabat de la calitate, chiar dacă asta înseamnă că trebuie să scoată mai mulţi bani din buzunar.
Cel mult 30 de purtări. Este durata de viaţă a unei haine din garderoba românilor. Iar mulţi poartă un artciol chiar mai puţin de atât, indiferent cât a costat, arată un studiu realizat de o companie din domeniul comerţului online.
Este un comportament încurajat de marile lanţuri de magazine şi astfel se ajunge chiar la situaţia de a avea haine de unică folosinţă, spun specialiştii.
Cei care nu au timp de magazine,aleg calea mai simplă -internetul. Piaţa locală de fashion online a ajuns la peste 2,6 miliarde de lei şi este în continuă creştere.
În ultima categorie intră cei care se îndreaptă către designerii autohtoni. 94 la sută dintre români spun că ar cumpăra haine create la noi în ţară, în timp ce jumătate au comandat deja în ultimul an, un astfel de produs vestimentar. Monica şi Ioana au observat această tendinţă, aşa că au deschis un showroom în care au adunat haine şi accesorii ieşite din mâinile creatorilor locali.
În funcţie de stilul vestimentar, specialiştii recomandă să ne organizăm garderoba în jurul unor piese-cheie, pe care să le putem folosi în diverse combinaţii. Astfel, învăţăm să nu mai cumpărăm haotic şi ne protejăm şi bugetul.