Brașovul are transport public „verde”
Până la sfârşitul anului, în Braşov, peste 70% din flota serviciului local de transport în comun va fi una mai prietenoasă cu mediul, asta pentru că autorităţile locale deja au început să aducă autobuze electrice şi troleibuze noi.
- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Trump o numeşte pe Susie Wiles şefă de cabinet la Casa Albă. Cine este "femeia de gheaţă" din spatele campaniei republicanului
- Autobuzele electrice sunt produse în Cehia.
- Vor fi date în folosinţă în curând.
Iar de la începutul săptămânii viitoare, pe străzile oraşului de la poalele Tâmpei, se vor plimbă primele două autobuze electrice şi primele două troleibuze.
Toate autobuzele electrice şi troleibuzele au fost achiziţionate pe fonduri nerambursabile, de la Uniunea Europeană, iar acum autorităţile aşteaptă să fie livrate. 4 dintre ele au ajuns deja în Braşov şi vor fi date în folosinţă în curând.
George Cornea, director RAT Braşov: Începând de lunea viitoare vor opera atât troleibuzul, cât şi autobuzul electric. Troleibuzul este gândit să meargă independent faţă de reţea în anumite porţiuni unde nu există reţea, are o atonomie de 5 kilometri şi are o capacitate de transport de 137 de pasageri.
82 de autobuze electrice şi 53 de troleibuze noi. În total 133 de autovehicule care nu consumă niciun strop de combustibil.
Autobuzele electrice sunt produse în Cehia, iar troleibuzele în Polonia. Ambele au ca dotări rampe la toate uşile pentru persoane cu dizabilităţi, dar şi porturi USB.
George Scripcaru, primarul Braşovului: Toate aceste achiziții au ca şi plan reducerea poluării, răspundem acestei necesităţi şi trecem de la ce înseamnă transportul clasic care utilizează carburanţii şi echipamentele şi logistica privind aceste autobuze clasice, normal că influenţează acest lucru.
Pentru autovehiculele prietenoase cu mediul au fost pregătite şi 32 de staţii de încărcare lente şi 9 rapide la capetele de linii. O investiţie care se ridică la 150 de milioane de lei, din care Primăria Braşov plăteşte doar 20%.
Liviu Ionuţ, inginer: Între 6 şi 8 ore - încărcare completă. 200-220 de kilometri merge cu o încărcare. Se pot face şi încărcări rapide.
Valoarea contractului semnat încă din luna iulie a anului trecut este de 92 de milioane de lei, iar primăria trebuie să suporte doar 2%.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰