Video Cum poţi controla autonomia unei maşini electrice, iarna. Scade şi cu 30% în sezonul rece
Maşinile electrice sunt la modă, dar trebuie să ştim că autonomia lor scade cu până la 30% în sezonul rece. Ca să nu avem probleme, specialiştii ne sfătuiesc să le încărcăm mai des iarna şi să încălzim interiorul înainte să pornim la drum, ca să nu se consume bateria prea repede. Şi şoferii vehiculelor cu motoare clasice au, însă, de învăţat ponturi despre cum reduc consumul.
Ciprian Cherciu este un şofer pasionat de maşini electrice. Are cinci ani de experienţă cu ele. Admite că bateria vehiculelor ecologice se poate consuma mai repede iarna, dar ştie cum putem să evităm asta: "O să facem un experiment. Acum, avem 25% baterie, adică suntem cu bateria descărcată. Luăm cel mai negru scenariu. Intrăm pe aplicaţie, scriem Cluj- Napoca şi vedem aici că ar trebui să încărcăm la prima staţie de încărcare, în Bucureşti. Mai trebuie să încărcăm o dată la Sibiu, 30 de minute, şi o să ajungem la Cluj-Napoca cu 20% baterie".
Autonomia maşinilor electrice, iarna
"Anumiţi producători pun la dispoziţie calculatoare online prin intermediul cărora puteţi afla autonomia maşinii în funcţie de temperatura de afară. Spre exemplu, pentru acest model, la o temperatură de 30 de grade autonomia va fi de 376 de km. În cazul în care temperatura scade la -5 grade Celsius şi porniţi căldura, autonomia scade şi ea la 266 de km", arată Florentina Lazăr, reporter Observator.
Ca să nu se descarce repede bateria maşinii electrice, mașina trebuie ţinută în garaj în zilele geroase. "Ţin maşina încărcată la priză şi anunţ când vreau să plec. Asta poate să se întâmple fie prin aplicaţia de telefon mobil, fie să programez maşina din interior şi maşina ajunge la temperatura optimă de funcţionare. Încălzeşte bateria înainte să plec folosind curentul de la priză", explică Alexandru Şeremet, reprezentant companie auto. Astfel, bateria este plină și la o temperatură optimă, iar habitclul, încălzit.
- "MISIUNEA ZERO". Ţara din UE care nu a înregistrat niciun accident mortal în rândul tinerilor, timp de un an
- Tarif unic de parcare de 5 lei pe oră, avantaje pentru riverani. Primaria cheamă bucureştenii la dezbatere
- Românul care și-a transformat Golf-ul de 30 de ani în mașină electrică. Şi-a pus panouri solare pe capotă și...
- O mamă și fetița ei de 2 ani, moarte la câteva zile după ce un tânăr a intrat cu mașina într-o mulțime din...
- "Uită-te la oamenii ăştia întinşi pe jos". Filmul atacului din Munchen. Afganul i-a târât pe oameni cu mașina...
La ce trebuie să fie atenţi şoferii maşinilor clasice
Șoferii mașinilor cu motoare clasice trebuie să fie şi ei atenţi la consum pe timp de iarnă. "În condiţii extreme de iarnă, pentru că eu folosesc climatizarea, pot să mă gândesc că adaug 2-3 litri la suta de km, poate şi mai mult dacă folosesc climatizarea", adaugă Alexandru Şeremet, reprezentant companie auto. "Aglomeraţia înseamnă 1-2 procente în plus ca şi consum. În bani, 7-8-10-12 lei la suta de kilometri", mărturiseşte un şofer.
Statul va mai subvenţiona carburanţii clasici cu 50 de bani până pe 31 decembrie.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰