Video Lovitură pentru șoferii din București care au mașini hibrid: "A fost frumos cât a fost"
De anul viitor, maşinile hibrid nu mai beneficiază de parcare gratuită în Capitală. Este decizia Primăriei Generale, care a acordat această facilitate doar pentru o perioadă de doi ani. Oficialii susţin că măsura trebuia luată având în vedere că automobilele verzi din oraş sunt de două ori mai multe decât locurile de parcare publice.
De la 1 ianuarie, bucureştenii cu maşini hibrid vor plăti parcarea la fel ca cei care au maşini exclusiv pe motorină sau benzină. Timp de doi ani, au fost răsplătiţi pentru faptul că automobilele lor poluează mai puţin. 69.000 de maşini hibrid au fost înmatriculate în ultimii 2 ani în Bucureşti. De două ori mai multe faţă de numărul total de locuri publice de parcare - puţin peste 30.000.
"Eu nu ştiam până acum un an de lucrul acesta. Eu am plătit până acum jumătate de an. Plăteam de fiecare dată. A fost frumos cât a fost. Vom plăti parcarea, nu avem ce să facem. E bine când poţi să parchezi gratuit dar na, vom trece de la anul la parcarea cu plată. Nu e mult. Nu costă mult dar a fost un bine", a declarat Merve Dagdelen, posesoarea unei maşini.
5 lei pe oră sau 500 de lei pe lună sunt tarifele standard pentru parcările publice din Capitală
Riveranii, însă, beneficiază de taxe ceva mai mici, 50 de lei pe lună sau un abonament anual de 500 de lei.
"Este o decizie corectă. Gândiţi-vă că numărul de locuri publice de parcare din Bucureşti este limitat iar aceste gratuităţi pentru maşini hibride, care sunt foarte multe, încurajează parcarea mai ales în zona centrală, fără să mai rămână locuri publice şi pentru ceilalţi cetăţeni care plătesc", a explicat Cristian Olaru, directorul companiei de parking.
În plus, unele autoturisme hibrid poluează aproape la fel de mult ca o maşină clasică, spun specialiştii.
"Maşinile hibrid sunt în esență masini pe combustie, principalul carburant fiind fie benzină fie motorina, sunt mai putin poluante dar dacă e să comparăm cu o maşina electrică, diferenţa e uriașă. Au tobă de eşapament pe care iese fum. E cel mai simplu de explicat pentru toată lumea.
Mai sunt şi alte situaţii mai ciudate, de exemplu maşini cu motoare foarte mari de 3.000 cm cubi care au o baterie foarte mică. Cu toate că sunt maşini care poluează destul de mult, masini foarte scumpe şi care beneficiau de această gratuitate", a declarat Ciprian Cerchiu, spercialist electromobilitate.
Gratuitatea la parcare rămâne doar pentru maşinile electrice, peste 16.000 în Bucureşti
În paralel, tot de anul viitor, şoferii din Sectorul 4 care au maşină dar nu au loc de parcare de reşedinţă vor achita o taxă de 540 de lei pe an. Proiectul a fost votat azi de consiliul local şi se va aplica pe o perioadă de 10 ani.
Primăria susține că măsura va descuraja locuitorii să îşi cumpere un automobil dacă nu au şi unde să îl lase. În prezent, în sector sunt aproximativ 180.000 de autovehicule înmatriculate și doar 67.000 de locuri de parcare.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰