Noi detalii despre taxa auto pe care românii vor fi nevoiți să o plătească de la 1 Ianuarie
Apar noi detalii despre taxa de poluare pe care o vor plăti românii de anul viitor. Chiar de la 1 ianuarie. Este primul termen lansat de ministrul Mediului. Se lucrează la formula de calcul pentru taxa care ar trebui să-i descurajeze pe cei ce îşi cumpără maşini vechi.
Apar noi detalii despre taxa de poluare pe care o vor plăti românii de anul viitor. Chiar de la 1 ianuarie. Este primul termen lansat de ministrul Mediului. Se lucrează la formula de calcul pentru taxa care ar trebui să-i descurajeze pe cei ce îşi cumpără maşini vechi. Vor fi luate în calcul mai multe criterii, nu doar noxele emise, spune ministrul. În acest timp, este relansat şi programul Rabla.
De anul viitor, şoferii care vor să îşi cumpere o maşină veche vor trebui să îşi recalculeze bugetul. O nouă taxă de poluare va intra în vigoare. Formula de calcul se anunţă una complexă. Vor fi luate în considerare mai multe criterii, spune ministrul Mediului.
Până acum, după eliminarea taxelor declarate ilegale de instanţele europene, statul a înapoiat 850 de milioane de lei şi mai trebuie să restituie încă 700 de milioane.
În prezent, peste opt milioane de maşini sunt înmatriculate în România. intra carton 1 În doi ani, numărul lor a crescut cu aproape 735 de mii. Însă doar 5% din ele au cel mult cinci ani. intra carton 2 Sunt aproape două milioane de autoturisme produse în urmă cu două decenii şi care circulă pe şoselele de la noi. În medie, vechimea maşinilor din România este de 15 ani.
La nivelul întregii ţări, în primele şase luni ale anului, au intrat peste 171 de mii de maşini care au cel mult euro 4. Autorităţile încearcă să descurajeze importul de vechituri. Şi nu doar prin noua taxă. Bugetul pentru programul Rabla a fost suplimentat pentru încă 30 de mii de maşini noi.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰