Video Tesla a depășit Dacia Sandero la numărul de înmatriculări în UE. Motivul pentru care tot mai mulți români cumpără mașini electrice
Tesla a câştigat raliul vânzărilor în Europa, luna trecută. Americanii au înregistrat un record de livrări pe piaţa auto europeană, cu peste 40.000 de maşini înmatriculate. Au detronat, astfel, clasicul Sandero de la Dacia. Modelele Tesla nu mai sunt o apariţie exotică nici pe străzile de la noi din ţară. Doar anul acesta românii au cumpărat peste 250 de maşini.
Cristi a trecut la mobilitatea electrică în urmă cu patru ani. A schimbat şase maşini de atunci, iar Tesla pe care o conduce acum este primul Model 3 livrat în România.
Cristi Tudor, vicepreşedinte Asociaţia pentru Electromobilitate: E un gadget pe două roţi. Am ales-o, în primul rând, pentru reţeaua de încărcătoare. Ăsta e un lucru extrem de important pentru mine pentru că călătoresc destul de mult cu maşina electrică, şi în interes de muncă, dar şi în vacanţele în Europa.
La nivel european, americanii au reuşit, în luna martie, să domine vânzările, cu aproape 42.000 de maşini livrate. Cele două versiuni electrice au reuşit să depăşească modele cu tradiţie. Volkswagen Golf sau Dacia Sandero au vândut mai puţin de 17.000 de unităţi, în Europa. Un motiv este strategia de marketing a Tesla, care livrează mai multe maşini la fiecare final de trimestru.
Andrei Dumitrescu, importator privat Tesla: Problemele pe care producătorii europeni le au în producţia de maşini sunt evidente. Tesla produce în afara Uniunii Europene şi atunci este normal ca numărul de maşini livrate să fie mai mare.
Românii sunt tot mai dispuşi să dea peste 45.000 de euro pe o Tesla
Peste 170 de modele au apărut pe şosele, de la începutul anului.
Andrei Dumitrescu, importator privat Tesla: Costurile în exploatare sunt clar mai mici decât ale unei maşini pe ardere internă.
Ioana Matei, reporter Observator: Doar în primele două săptămâni ale lunii aprilie, în România s-au vândut peste 80 de maşini Tesla. Românii aleg modelele americane nu doar pentru dotările de excepţie, dar mai ales pentru autonomie. Are o autonomie de 600 de kilometri, cu aproximativ 100 de kilometri mai mult decât majoritatea modelelor electrice de pe piaţă. Deşi cumpărăm tot mai multe maşini electrice, încă nu suntem pregătiţi din punct de vedere al infrastructurii pentru trecerea la mobilitate verde.
În România, avem doar 1.000 de staţii publice de încărcare şi doar 1% dintre acestea au putere ultra-rapidă, de peste 150 kwh.
Alexandru Teodorescu, manager companie staţii încărcare: Urmează să instalăm în 20 de locaţii, peste 50 de astfel de staţii de încărcare ultra-rapidă. Numărul punctelor de încărcare, până la finalul anului, sperăm să depăşească 650.
Vânzările de maşini electrificate s-au dublat, în primul trimestru, faţă de anul trecut
Programul Rabla Plus a încurajat achiziţia, precum şi celelalte beneficii.
Cristi Tudor, vicepreşedinte Asociaţia pentru Electromobilitate: Între 300 şi 500 de lei e o revitie la o maşină electrică şi se face o dată la doi ani. Parcarea, în anumite judeţe, care este oferită gratuit, impozit zero pentru toată România.
Ioana Matei, reporter Observator: Din vară, toate maşinile pur electrice vor avea numere de înmatriculare verzi. Cu alte cuvinte, această plăcuţă va fi înlocuită cu una pe care literele şi cifrele vor avea culoarea verde.
Până la finalul anului, vor circula pe străzi 26 de milioane de maşini alimentate electric, în timp ce, peste 3 ani, vor fi peste 70 de milioane, câte se estimau iniţial pentru anul 2035.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰