Antena Meniu Search
x

Transalpina rămâne un șantier și după 12 ani

Pe cât de spectaculoasă, pe atât de periculoasă! Aşa poate fi descrisă Transalpina, şoseaua devenită celebră pentru altitudinea pe care o atinge pe culmile munţilor şi pentru priveliştea desprinsă parcă de pe o carte poştală. De 12 ani, drumul este într-un continuu şantier şi poate deveni oricând o capcană pentru cei aflaţi la volan. Premierul promite că se vor lua măsuri.

Diana Speretoiu
de Diana Speretoiu

la 25.07.2020, 22:55

Vezi și
  • Premierul: ”Calitatea drumului lasă de dorit în unele zone”.
  • Unul dintre șantiere a fost abandonat acum 6 ani.

12 ani au trecut de când a început construcţia celei mai înalte şosele de la noi din ţară. De atunci, Transalpina este încă în şantier şi mai are nevoie de multe lucrări pentru a fi gata.

Pe traseu, turiştii sunt anunţaţi că se află pe un drum în lucru de pe care însă muncitorii lipsesc. Au abandonat şantierul în urmă cu şase ani, când nu au apucat să facă decât 85% din lucrări.

Statutul de şantier a impus multe restricţii pentru şoferii care se încumetă să se aventureze pe culmile din Parâng: viteza maximă este de 30 de kilometri pe oră, iar maşinile mai grele de 7,5 tone au interzis pe şosea. Pe kilometri întregi, parapeţii lipsesc, asfaltul s-a fisurat şi a început s-o ia la vale, iar zidurile de sprijin încep să cedeze. Adunate cu serpentinele şi curbele strânse, toate acestea îi fac pe şoferi să fie şi mai atenţi la volan.

”O porţiune, cred că pe la jumătate, pe undeva am văzut că încă se mai lucrează şi acolo este puţin mai rupt”, spune un turist.

Iar gropile din asfalt nu fac decât să umbrească frumuseţea Transalpinei. A parcurs întreaga şosea şi premierul Ludovic Orban.

Ludovic Orban, premierul României: Ţi se taie respiraţia de la peisajele superbe care sunt puse în evidenţă de acest drum. Sigur, calitatea drumului lasă de dorit în anumite zone.

Cât priveşte siguranţa turiştilor:

Ludovic Orban, premierul României: Sunt în siguranţă dacă conduc prudent.

Cel puţin 12 milioane de euro ar trebui să aloce Guvernul pentru reabilitarea celei mai înalte şosele din România care traversează patru judeţe: Gorj, Vâlcea, Sibiu, Alba. Pe porţiunea din judeţul Alba, s-a turnat recent asfalt pe 32 de kilometri. Lucrările au costat peste 16 milioane de lei.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi cumpărat produse aproape de expirare, la preţ mai mic?

Observator » Stiri Auto » Transalpina rămâne un șantier și după 12 ani