Antena Meniu Search
x

Curs valutar

5 motive pentru care clienții pleacă din magazin fără să cumpere nimic

de Redactia Observator

la 26.02.2018 , 15:52

5 motive pentru care clienții pleacă din magazin fără să cumpere nimic - pexels.com

În funcție de natura business-ului tău, impactul unui client pierdut poate fi foarte mare. Având în vedere faptul că sporirea vânzărilor ar trebui să fie pe lista priorităților tale, este important să știi ce anume  îi face pe clienți să părăsească magazinul fără să cumpere nimic.  Așadar, câteva dintre motivele cele mai frecvente sunt următoarele:

  1. Nu ești atent la nevoile clienților tăi

Viziunea afacerii tale este orientată spre client? Dacă nu, atunci ar trebui să cauți răspunsurile unui set de întrebări esențiale, dintre care cea mai importantă este: “Cum pot veni în sprijinul clienților mei?”. Secretul este să le vinzi clienților ceea ce își doresc ei să cumpere, iar acest lucru îl vei afla odată cu experiența pe piață, dar și analizând foarte bine ceea cerințele acestora.

Articolul continuă după reclamă
  1. Calitatea serviciilor este nesatisfăcătoare

Numărul clienților care renunță să cumpere dintr-un anumit magazin din cauza experiențelor nesatisfăcătoare pe care le-au avut acolo crește de la an la an. Acest lucru înseamnă că e foarte important să pui accentul pe calitatea serviciilor oferite. Degeaba ai o ofertă variată de produse și prețuri competitive dacă nu ai un personal specializat care să vină în întâmpinarea nevoilor pe care le au clienții.

De foarte multe ori, mai ales în cazul produselor electronice și electrocasnice, dar și în cazul magazinelor de haine se întâmplă să vedem clienți care ies cu coșurile goale doar pentru că nu au găsit un consilier de magazin care să îi ajute în găsirea produselor pe care și le doreau.

  1. Nu oferi ceea ce promiți

Nu există nimic mai dezamăgitor pentru un client decât să ajungă în magazinul tău pentru a găsi un produs despre care a aflat că se află în oferta ta și să nu-l găsească. De asemenea, sunt șanse foarte mari să plece din magazinul tău fără să facă o achiziție în cazul în care va găsi prețuri duble față de cele promise.

Prin urmare, indiferent că vorbim despre calitatea produselor sau a serviciilor oferite, incluzând aici și politica de retur, termenele de livrare ale produselor (ex: în cazul magazinelor de mobilier care au showroom-uri), promite-le clienților doar ceea ce știi că le poți oferi.

  1. Nu iei in considerare feed-back-ul clienților

Bill Gates spunea că acei clienți nefericiți pe care i-ai avut la un moment dat reprezintă cea mai bună sursă de învățare. Dacă știi să extragi esențialul din feed-back-urile negative dar și pozitive ale clienților, vei afla informații prețioase despre cum anume îi poți determina să nu iasă din magazin fără să încheie o tranzacție. De exemplu, în cazul în care clienții se plâng de cozile foarte mari de la case, poate ar trebui să cumperi o nouă casă de marcat ieftină dar performantă, care să eficientizeze fluxul tranzacțiilor. Clienții tăi sunt cei mai sinceri critici, ajutându-te să îmbunătățești business-ul pe care îl conduci.

  1. Nu le oferi motive să revină

Un alt semn de întrebare pe care ar trebui să ți-l pui se referă la modul în care îi tratezi pe clienții loiali ai magazinului tău. Odată ce ai atras noi clienții, e mult mai dificil să îi menții însă poți face acest lucru prin folosirea unor strategii potrivite. Arată-le că îi apreciezi pentru faptul că au ales magazinul tău și că sunt importanți pentru afacerea ta. Modalitățile de a-i fideliza sunt nenumărate, de la oferte speciale pentru ei, până la alte avantaje exclusive.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
Credeţi că impozitul pe locuințe ar trebui recalculat anual în funcție de piața imobiliară?
Observator » Ştiri economice » 5 motive pentru care clienții pleacă din magazin fără să cumpere nimic