Antena Meniu Search
x

6 lucruri prin care magazinele influențează deciziile de cumpărare ale clienților

Magazinele de succes din România știu câteva lucruri care influențează deciziile de cumpărare ale clienților. Calitatea produsului si reputația comerciantului sunt esențiale. Însă ce se întâmplă atunci când produsul are calitățile dorite de cumpărător, iar retailerul este de încredere? Care sunt factorii care te influențează să cumperi un anumit produs?

la 16.03.2016, 11:07

Magazinele de succes din România știu câteva lucruri care influențează deciziile de cumpărare ale clienților. Calitatea produsului si reputația comerciantului sunt esențiale. Însă ce se întâmplă atunci când produsul  are calitățile dorite de cumpărător, iar retailerul este de încredere? Care sunt factorii care te  influențează să cumperi un anumit produs?

Multe dintre sesiunile online de shopping încep cu Google, iar cele mai multe persoane care fac  cumpărături online compara produsele între ele, conform readwrite.com. Spre exemplu, 71% dintre deciziile de cumpărare din SUA se bazează inițial pe motoarele de căutare, notează și publicația brafton.com.

Iată câteva lucruri pe care retailerii le știu despre deciziile de cumpărare și care îi influențează pe clienți să aleagă anumite produse:

1. Rapiditatea conteaza

Clienților, în general, dar mai ales bărbaților le place să intre în magazine, să cumpere ceea ce-și doresc și să plece cât mai repede. Majoritatea covârșitoare a bărbaților nu compară produsele și sunt dispuși să plătească mai mult pentru a grăbi procesul de shopping. Retailerii de succes știu acest lucru și fac procesul de cumpărare cât mai simplu cu putință. Acesta este și motivul pentru care achiziționează astfel de echipamente ușor de recunoscut, menite să-i ajute pe angajați să vină mereu în întâmpinarea nevoilor clienților.

2. Review-urile sunt importante

Un studiu realizat de The Nielsen Company în 2010 a demonstrat ceea ce era, oricum, previzibil: oamenii citesc review-uri ale produselor și acționează în consecință. 60% dintre cumpărători consultă părerile altor persoane înainte de a cumpăra echipamente electronice, iar 40% dintre persoane spun că nu vor cumpăra niciodată un anumit produs fără să consulte în prealabil câteva review-uri, conform conversionxl.com. Retailerii știu, însă, că ștergerea de pe site-urile lor a review-ueilor negative poate dăuna afacerii, mai ales dacă acestea sunt puține la număr.

3. Oamenii obțin informații din diferite surse

Conform unui stiu realizat de compania Harris Interactive, cele mai obișnuite metode de obținere a informațiilor despre anumite produse sunt: site-urile companiilor și retailerilor (36%), discuția față în față cu un agent de vânzări sau un angajat al magazinului (22%), discuția față în față cu o persoană care nu este angajată a magazinului (21%). În plus, un alt studiu menționat de mediapost.com a arătat că 59% dintre persoane se consultă cu prietenii și membrii familiei înainte de a cumpăra un produs. Retailerii pun, astfel, un mare preț pe calitatea comunicării cu clienții și pe modul de prezentare a produselor pe site-uri .

4. De multe ori, oamenii nu știu de ce cumpără un anumit produs

Majoritatea oamenilor iau decizii de cumpărare aleatorii și bruște, iar „vinovat” de un astfel de comportament de achiziție este subconștientul lor. Cu toate acestea, atunci când sunt întrebați de ce au luat o anumită decizie, hotărârea lor se schimbă deseori, deoarece intervine gândirea rațională. Mulți angajați ai magazinelor cunosc acest truc menit să-i facă pe clienți să se răzgândească în anumite  privințe, iar prezentarea avantajelor pe care le oferă anumite produse reprezintă un as în mâneca retailerilor.

5. Fluența cognitivă a oamenilor îi poate ajuta pe retaileri

Așa numita „fluență cognitivă” reprezintă tendința oamenilor de a prefera lucrurile familiare și informațiile care sunt ușor de înțeles. Cu cât oferta unui retailer este mai simplă, cu atât aceștia vor da curs invitației de achiziționare a produselor comercializate. Situația este valabilă și pentru site-urile companiilor și magazinelor. Acestea trebuie să fie foarte atrăgătoare, ușor de parcurs și intuitive în procesul de achiziție online a produselor.

6. Rețelele sociale sunt la putere

Un studiu citat de archive.org a demonstrat că 51% dintre persoane sunt mai dispuse să cumpere produsele unui brand pe care îl urmăresc pe Facebook în detrimentul produselor altor branduri absente pe rețelele de socializare. În lumea businessului, cine nu există pe Facebook nu există deloc.

Foto: Creative Commons

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Stiri economice » 6 lucruri prin care magazinele influențează deciziile de cumpărare ale clienților