Black Friday 2021. La ce trebuie să fie atenţi românii la ofertele speciale de telefonie, internet sau TV
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii avertizează românii cu privire la ofertele speciale pe care operatorii de telefonie, internet sau televiziune le lansează cu ocazia Black Friday 2021.
Black Friday 2021 este un nou prilej pentru operatorii de telefonie, internet sau televiziune să îşi atragă clienţi. ANCOM trage însă un semnal de alarmă pentru utilizatori şi îi sfătuieşte să se informeze înainte de a se decide asupra unei oferte promoţionale.
"În perioada dedicată ofertelor promoţionale de Black Friday, devenită deja tradiţională şi pe piaţa telecom din România, utilizatorii au tendinţa de a se concentra în special pe identificarea ofertelor cu preţuri mici, neglijând detaliile importante din spatele acestora", spune ANCOM.
Creşterea numărului de achiziţii de diverse produse din perioada Black Friday influenţează semnificativ activitatea de curierat din România. "În această perioadă, având în vedere numărul mare de comenzi, este posibilă apariţia unor întârzieri la livrarea coletelor sau a deteriorării sau pierderii acestora în timpul transportului", mai spune ANCOM, care le recomandă utilizatorilor să verifice ce opţiuni de livrare le oferă comerciantul de la care achiziţionează produsul şi să solicite servicii suplimentare de siguranţă, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată.
Black Friday 2021. La ce trebuie să fie atenţi clienţii telecom
Potrivit Autorităţii, utilizatorii trebuie să acorde o atenţie sporită ofertelor telecom promovate în această perioadă, iar atunci când examinează produsele specifice acestui domeniu, cum ar fi abonamentele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o reducere substanţială, să analizeze o serie de aspecte, precum:
- costul lunar al abonamentului care facilitează achiziţionarea echipamentelor la preţuri reduse sau gratuite;
- intervalul exact în care ar urma să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului;
- perioada minimă contractuală, respectiv acel interval de timp în care utilizatorul nu poate renunţa la contract fără a plăti taxe de reziliere anticipată - perioadă limitată legal la 12 sau 24 de luni pentru contractele telecom.
De asemenea, beneficiarii ar trebui să fie atenţi la câte minute/SMS-uri/trafic de date include abonamentul, în ce reţele pot fi folosite, în ce ordine vor fi consumate şi ce tarife se aplică după consumarea lor, dacă şi în ce condiţii furnizorul poate bloca sau tarifa suplimentar accesul la anumite aplicaţii (de tip VoIP, file-sharing etc.) sau dacă serviciul este disponibil în zona lor de reşedinţă.
Pentru a verifica acoperirea cu semnal mobil pentru tehnologiile 2G/3G/4G, pentru toţi operatorii mobili activi pe piaţa din România, utilizatorii pot consulta platforma informatică a ANCOM www.aisemnal.ro, dar şi Netograf - aplicaţia de testare a calităţii serviciului de Internet care oferă şi informaţii cu privire la viteza experimentată în mod real de utilizator.
Black Friday 2021 a început deja în mai multe magazine
În Statele Unite Black Friday este pe 26 noiembrie. La noi, Black Friday este când vrem noi să fie. Nici măcar nu putem spune că este în noiembrie, pentru că unele magazine afişează startul reducerilor încă de la finalul lunii octombrie. Prin urmare, e greu de estimat o dată anume, în schimb, putem estima reducerile: de până la 80%.
Ca în fiecare an, în topul celor mai căutate produse sunt electrocasnicele, televizoarele şi telefoanele. Cum pentru a cumpăra din magazin e nevoie de certificat verde, cine nu are poate face comenzi online.
În acest an, de Black Friday, toată lumea, de la retaileri şi până la companiile de livrare, speră la vânzări şi profituri mai mari în comparaţie cu anul 2020.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰