Video Comenzile din China ar putea deveni mai scumpe. UE propune taxă de 2 euro pentru fiecare colet
Vom plăti mai mult pentru ce comandăm din China. Comisia Europeană propune o taxă pentru fiecare colet care intră în Uniune, în încercarea de a mai domoli tsunamiul de mărfuri asiatice. Oficialii de la Bruxelles susţin că multe dintre ele sunt periculoase pentru consumatori, iar producătorii autohtoni nu pot face faţă concurenţei neloiale.
Anul trecut, nu mai puţin de 4,6 miliarde de colete din China cu o valoare mică au ajuns în spaţiul european. Scutirea de taxele vamale a făcut ca numărul lor să se dubleze în ultimul an.
Şi România este parte din acest fenomen. Datele arată că, în fiecare zi, sunt livrate 250.000 – 300.000 de colete din China, adică aproape 100 de milioane într-un an. Sufocată, Uniunea Europeană şi chiar şi România caută soluţii pentru a limita marfa chinezească. Propunerea: o taxă de doi euro pentru fiecare colet care valorează mai puţin de 150 de euro.
"Este un pas natural al Europei de a riposta, de a-şi apăra piaţa. Avem intenţia de a reduce volumul şi a da un semnal", spune Claudiu Cazacu, analist financiar.
"Are impact pe două direcţii: la nivelul comercianţilor, care sunt defavorizaţi în mod neloial, neavând capacitatea să concureze cu toate sistemele din China. În al doilea rând avem un impact mare la nivelul consumatorului. UE a făcut un studiu peste 96% nu respectau norme de conformitate şi nesiguranţă", spune Raluca Simion, manager platforma e-commerce.
Ca să nu mai vorbim de faptul că pierdem mulţi bani de pe urma netaxării.
"Cel puţin 9 miliarde de euro, care ar intra în bugetul Uniunii Europene. Bani ce vor fi folosiţi pentru a îmbunătăţi serviciile oferite de autorităţile vamale, astfel încât toate aceste colete să poată fi controlate. Consumatorul să ştie că nu conţine ftalaţi, alte substanţe cancerigene", spune Cristian Pelivan, Asociaţia Română a Magazinelor Online.
Momentan introducerea taxei e la nivel de discuţie în Parlamentul European.
"Posibil să ajute să nu intre produse de proastă calitate, de foarte proastă calitate".
"Dacă ar începe să adauge şi taxe, oamenii nu ar mai cumpăra din afara ţării", spun oamenii.
Platformele chinezeşti au luat avânt în urma campaniilor agresive de marketing.
"Am văzut la o vecină care tot îşi îmbrăca fetiţa de pe Shein şi am zis să încercăm şi noi. Într-adevăr, preţurile sunt mult mai mici faţă de cele din România", spune un părinte.
"Am văzut, în aprilie, cum cheltuielile unei platforme din China au crescut cu 115%, cele de publicitate", spune Claudiu Cazacu, analist financiar.
"Din păcate acest lucru face ca costurile pe care le suportă companiile româneşti să crească. Ne luptăm cu bugete extraordinar de mari", spune Cristian Pelivan, Asociaţia Română a Magazinelor Online.
Franța face deja presiuni pentru a adăuga taxe la aceste colete cu valoare mică, iar Regatul Unit și Japonia analizează măsuri similare.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰