Consignațiile revin la modă și atrag clienții tineri
Consignaţiile revin la modă, iar cei care le trec pragul acum nu sunt nostalgicii, ci tinerii. În ultimii doi ani, s-au deschis zeci de astfel de magazine. În vitrinele lor găseşti de la încălţăminte şi parfumuri până la cărţi rare sau obiecte de artă, la preţuri accesibile.
Consignaţiile revin la modă, iar cei care le trec pragul acum nu sunt nostalgicii, ci tinerii. În ultimii doi ani, s-au deschis zeci de astfel de magazine. În vitrinele lor găseşti de la încălţăminte şi parfumuri până la cărţi rare sau obiecte de artă, la preţuri accesibile. Ca să ţină pasul cu tehnologia, patronii lor şi-au extins afacerile şi pe Internet.
Livia a scăpat de trei haine pe care nu le mai purta demult si are acum bani sa si cumpere altele. Vine săptămânal în consignaţia din centrul Capitalei pentru a aduce obiecte.
Odată ajunse în rafturi, produsele se vând imediar. Clienţii sunt atraşi de calitate, dar şi de preţurile mici.
- Topul Forbes al miliardarilor, mai mare ca oricând. Şase dintre bogaţii lumii sunt români
- România are 6 luni să rezolve problema pensiilor speciale. 700 de milioane de euro din PNRR, blocate de UE
- Se reiau zborurile pe Aeroportul Băneasa. Cele 7 curse operate pe "Aurel Vlaicu": o companie low-cost sparge gheaţa
- Moştenitorii, scutiți de impozit la vânzarea locuinței. Experţii sunt sceptici: "Iniţiatorii au un interes...
- Poşta Română a început distribuirea ajutoarelor de 400 lei pentru pensionari. Când ajung banii
Într-un astfel de magazin, clienţii îşi pot aduce propriile produse pentru a le vinde. Pentru produsele vândute, comercianţii eliberează bonuri fiscale cu TVA de 19%.
În anii comunismului, consignaţiile au fost pentru români poarta către Occident. Doar aici se puteau găsi blugi, casetofoane, haine de blană sau rochii de ocazie, aduse de peste graniţe. O dată cu apariţia mallurilor consignaţiile s au închis.
Produsele de marcă nu sunt primite în consignaţie dacă nu au factură. Pe baza codului inscripţionat pe produs, care trebuie să coincidă cu cel din factură, angajaţii magazinului verifică dacă produsul este original sau nu. Sunt atenţi şi la cusături, material, fermoare sau căptuşeală.
Afacerea s-a mutat şi pe reţelele de socializare unde grupuri de oameni îşi vând unii altora haine, încălţăminte şi chiar alimente. În acest moment, anunţurile de pe internet nu sunt verificate de nicio autoritate. Protecţia Consumatorului vrea să ţină fenomenul sub control, dar proiectul elaborat în acest sens e deocamdată în dezbatere publică.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰