Antena Meniu Search
x

Cum să reduci costurile când manageriezi o afacere mică. Cinci idei pentru a­ți maximiza profitul

Când ai pus pe picioare o afacere, cauți în mod constant noi clienți pentru a-ți asigura succesul, însă un alt aspect pe care ar trebui să-l iei în considerare este reducerea unor costuri care nu îți vor afecta și productivitatea.

Când ai pus pe picioare o afacere, cauți în mod constant noi clienți pentru a-ți asigura succesul, însă un alt aspect pe care ar trebui să-l iei în considerare este reducerea unor costuri care nu îți vor afecta și productivitatea.

Warren Buffet, unul dintre cei mai de succes afaceriști din lume, spunea că una dintre regulile după care se ghidează în companiile sale este aceea de a "nu economisi ce îți rămâne după ce ai cheltuit, ci a cheltui ce îți rămâne după ce ai economisit".

Iată câteva metode prin care poți pune în aplicare acest sfat:

Redu costurile facturii la lumină

Facturile la lumină pot fi reduse drastic dacă înlocuiești becurile din sediul tău cu unele economice. Pe lângă energia economisită, acestea au și o durată de viață mai mare, așa că le vei înlocui mult mai rar. În plus, nu lăsa luminile sau calculatoarele pornite dacă nu mai rămâne nimeni în birou seara. Poate părea un lucru minor, dar la final de lună diferența se va vedea în facturi.

Obține oferte avantajoase pentru produsele de birotică

În orice afacere sunt necesare produsele de birotică. De la capsatoare, până la dosare și pixuri, toate acestea par a fi costuri mici la început, însă dacă faci un calcul anual vei observa că dai mai mulți bani pe toate acestea decât te-ai fi așteptat. O metodă foarte simplă prin care să scapi de o grijă în plus este să comanzi în sistem en-gros, online. Astfel de produse de papetărie comandate online ajung direct la sediu, de multe ori transportul este gratuit, sosește rapid și poți beneficia de unele discounturi la comenzile mari. În plus, așa îți va fi mai ușor să urmărești eventualele promoții și să plasezi comanda când e mai avantajos pentru tine.

Facturile la telefon nu trebuie să coste o avere

Dacă trebuie să le asiguri angajaților tăi telefoane mobile de serviciu, cel mai bine este să ajungi la o înțelegere cu o firmă de telefonie care să îți facă o ofertă avantajoasă la abonamente. În era smartphone-urilor, angajaților tăi le va fi mult mai ușor să își verifice e-mailul de serviciu și să răspundă în timp util, dacă nu au grija facturii pe care o plătesc din buzunarele proprii. Pentru video conferințe poți folosi Skype sau GoToMeeting, care oferă servicii gratuite.

Menține forța de lucru proaspătă

Mulți studenți abia ieșiți de pe băncile facultății sunt nerăbdători să obțină primul lor job, așa că poți organiza programe de internship, mai ales pe timpul verii. Avantajul este că internii pot prelua o parte din sarcinile angajaților pe care îi ai deja în companie, nu au pretenții salariale ca un angajat cu experiență și sunt entuziasmați să învețe lucruri noi. Motivează-i, totuși, cu o sumă de bani, pentru că nimănui nu îi place să muncească doar pe promisiunea unei posibilități de angajare la final de internship. Pe cei mai buni dintre ei îi poți căuta ulterior, dacă nu ai posturi disponibile când se încheie perioada de internship.

Fidelizează-ți angajații valoroși

La polul opus internilor sunt angajații vechi, de încredere, care aduc un plus de valoare și profit afacerii tale. Să știi cum să-ți păstrezi angajații productivi îți poate reduce costurile de ansamblu pe termen lung, așa că ai grijă ca ei să fie mulțumiți cu munca pe care o depun și cu recompensele salariale. Un angajat fericit va lucra mai cu spor, iar asta se va vedea cu siguranță și în rezultatele companiei tale.

Costurile cu chiria pot fi eficientizate

Chiria pentru sediul în care îți dezolți afacerea poate să-ți lase o gaură mare în buget, mai ales dacă ești la început și nu obții un profit considerabil. Nu strică să prospectezi constant piața imobiliară pentru a vedea dacă nu găsești o opțiune mai bună. Poate prețurile au mai scăzut între timp și îți poți renegocia contractul de închiriere, astfel încât să obții o ofertă avantajoasă. De asemenea, reține că spațiile pe care le împarți și cu alte companii sunt mult mai ieftine decât dacă plătești pentru un sediu doar al tău, așa că această variantă nu este nici ea de neglijat.

Să menții o afacere profitabilă și să cauți în permanență noi metode de a economisi bani sunt ingredientele oricărei rețete a succesului. Astfel, când vei trage linie la final de an vei constata că profitul tău a crescut fără să faci eforturi enorme. Există mai multe modalități de economisire a banilor care nu presupun să renunți la angajați sau la un minimum de confort pe care să-l asiguri acestora.

Sursa foto: Shutterstock

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Preferaţi ca pentru masa de Paşte să preparaţi cât mai multe produse în casă, pentru a evita E-urile?

Observator » Stiri economice » Cum să reduci costurile când manageriezi o afacere mică. Cinci idei pentru a­ți maximiza profitul