Antena Meniu Search
x

De ce ar trebui să ai mereu o carte de vizită la tine. 5 motive imbatabile

Comunicarea în afaceri a ajuns să se desfășoare aproape în exclusivitate în mediul digital: trimitem e­mailuri, semnăm contracte online, interacționăm pe rețelele de socializare. Însă avantajele unei cărți de vizită există în continuare și nu vor dispărea prea curând, apreciază Entrepreneur.com.

Comunicarea în afaceri a ajuns să se desfășoare aproape în exclusivitate în mediul digital: trimitem e­mailuri, semnăm contracte online, interacționăm pe rețelele de socializare. Însă avantajele unei cărți de vizită există în continuare și nu vor dispărea prea curând, apreciază Entrepreneur.com.

Iată cinci motive pentru care cărțile de vizită n­ar trebui să lipsească din portofel celor care își doresc o carieră înfloritoare:

1. Este un schimb de contacte mai personal

O relație de succes în mediul de afaceri presupune să intri în contact direct cu oamenii cu care vei lucra. Schimbul de informații pe e­mail este convenabil și accesibil oricui, însă este și impersonal. Oamenii sunt mai sceptici în avea încredere într­o persoana pe care nu au cunoscut­o și cu care nu au avut măcar o conversație față în față.

2. Este prima impresie pe care o lași

Când te întâlnești cu un potențial partener de afaceri vrei să faci o primă impresie bună și memorabilă, așa că un simplu schimb de numere de telefon sau e­mail nu va avea același efect ca o carte de vizită. În funcție de afacerea ta, îți poți face propriile cărți de vizită personalizate. Ai nevoie de o hârtie de calitate, un design sofisticat și o imprimantă bună care să le printeze la o claritate bună. Îți recomandăm o imprimantă laser, pentru precizie și pentru a scăpa de bătaia de cap pe care ți­o dau cele cu cartușe de cerneală. În plus, o carte de vizită originală poate fi și un bun stimulent de conversație, deci nu ezita să­ți creezi una care simți că te reprezintă cu adevărat.

3. Este cea mai bună metodă de a face marketing direct

O carte de vizită și o strângere de mână plină de încredere pot face, adeseori, mai mult decât o campanie de marketing online. Mai mult decât atât, nu vei rata nicio ocazie de a­țiprez enta afacerea, indiferent unde te­ai afla, tocmai de aceea este atât de important să ai mereu câteva în portofel sau în servietă. Dacă mergi adeseori la evenimente sau te învârtești în cercuri în care întâlnești mereu oameni noi, nu știi niciodată unde ar putea să apară o nouă ocazie pentru a te face cunoscut, iar aceasta este cea mai la îndemână soluție.

4. Arată că ești o persoană serioasă

Ai întâlnit vreodată pe cineva care ți­a lăsat datele de contact pe o foaie de hârtie sau a ratat ocazia pentru că nu avea un pix? Sau pe cineva care a rămas fără baterie la telefon tocmaicând tre buia să salveze o adresa de e­mail sau un număr de contact?

Aceste situații se întâmplă și apar de obicei când te aștepti mai puțin. Impresia pe care o lasă este aceea a unei persoane nepregătite și neprofesioniste.

5. Atrag atenția mai mult

Când primești o carte de vizită, oamenii aruncă de fiecare dată o privire peste ea, fie de curiozitate, fie din obișnuință. Ele funcționează ca un rezumat al CV­ului tău și este o bunăocaz ie de a te face cunoscut fără a invada spațiul persoanei pe care speri să o atragi de partea ta. În schimb, îi sugerezi discret să te ia în considerare, într­un mod elegant. Cărțile de vizită urmează aceleași reguli ca ale unui CV: datele de contact trebuie să fie corecte, greșelile de ortografie să nu existe, iar informațiile să nu se aglomereze. De obicei, este recomandat să nu incluzi informații și pe verso, care ar trebui să rămână necompletată.

Sursă foto: Shutterstock

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-a trezit suspiciuni culoarea puilor din magazine?

Observator » Stiri economice » De ce ar trebui să ai mereu o carte de vizită la tine. 5 motive imbatabile