De ce ar trebui să ai mereu o carte de vizită la tine. 5 motive imbatabile
Comunicarea în afaceri a ajuns să se desfășoare aproape în exclusivitate în mediul digital: trimitem emailuri, semnăm contracte online, interacționăm pe rețelele de socializare. Însă avantajele unei cărți de vizită există în continuare și nu vor dispărea prea curând, apreciază Entrepreneur.com.
![](https://img.observatornews.ro/0/2016/6/30/180921/1467302035113f631d.webp?w=430&f=2&v=2)
Comunicarea în afaceri a ajuns să se desfășoare aproape în exclusivitate în mediul digital: trimitem emailuri, semnăm contracte online, interacționăm pe rețelele de socializare. Însă avantajele unei cărți de vizită există în continuare și nu vor dispărea prea curând, apreciază Entrepreneur.com.
Iată cinci motive pentru care cărțile de vizită nar trebui să lipsească din portofel celor care își doresc o carieră înfloritoare:
1. Este un schimb de contacte mai personal
O relație de succes în mediul de afaceri presupune să intri în contact direct cu oamenii cu care vei lucra. Schimbul de informații pe email este convenabil și accesibil oricui, însă este și impersonal. Oamenii sunt mai sceptici în avea încredere întro persoana pe care nu au cunoscuto și cu care nu au avut măcar o conversație față în față.
- Femeile câştigă teren în afaceri: reprezintă 37% dintre acționarii sau asociații firmelor din România
- "De aici ne câștigăm existența". Antreprenorii din vama Nădlac, în prag de faliment după aderarea la Schengen
- Iancu Guda, despre cum putem gestiona presiunea firmelor concurente. Ce trebuie să verificăm constant pentru a nu...
- Donald Trump, de la adolescent rebel, la om de afaceri şi preşedinte. În copilărie, voia să devină un star în...
- Câţi bani economiseşte dacă rambursezi anticipat 1.000 de lei la un împrumut pe 20 de ani, cu dobândă de 5%
2. Este prima impresie pe care o lași
Când te întâlnești cu un potențial partener de afaceri vrei să faci o primă impresie bună și memorabilă, așa că un simplu schimb de numere de telefon sau email nu va avea același efect ca o carte de vizită. În funcție de afacerea ta, îți poți face propriile cărți de vizită personalizate. Ai nevoie de o hârtie de calitate, un design sofisticat și o imprimantă bună care să le printeze la o claritate bună. Îți recomandăm o imprimantă laser, pentru precizie și pentru a scăpa de bătaia de cap pe care țio dau cele cu cartușe de cerneală. În plus, o carte de vizită originală poate fi și un bun stimulent de conversație, deci nu ezita săți creezi una care simți că te reprezintă cu adevărat.
3. Este cea mai bună metodă de a face marketing direct
O carte de vizită și o strângere de mână plină de încredere pot face, adeseori, mai mult decât o campanie de marketing online. Mai mult decât atât, nu vei rata nicio ocazie de ațiprez enta afacerea, indiferent unde teai afla, tocmai de aceea este atât de important să ai mereu câteva în portofel sau în servietă. Dacă mergi adeseori la evenimente sau te învârtești în cercuri în care întâlnești mereu oameni noi, nu știi niciodată unde ar putea să apară o nouă ocazie pentru a te face cunoscut, iar aceasta este cea mai la îndemână soluție.
4. Arată că ești o persoană serioasă
Ai întâlnit vreodată pe cineva care ția lăsat datele de contact pe o foaie de hârtie sau a ratat ocazia pentru că nu avea un pix? Sau pe cineva care a rămas fără baterie la telefon tocmaicând tre buia să salveze o adresa de email sau un număr de contact?
Aceste situații se întâmplă și apar de obicei când te aștepti mai puțin. Impresia pe care o lasă este aceea a unei persoane nepregătite și neprofesioniste.
5. Atrag atenția mai mult
Când primești o carte de vizită, oamenii aruncă de fiecare dată o privire peste ea, fie de curiozitate, fie din obișnuință. Ele funcționează ca un rezumat al CVului tău și este o bunăocaz ie de a te face cunoscut fără a invada spațiul persoanei pe care speri să o atragi de partea ta. În schimb, îi sugerezi discret să te ia în considerare, întrun mod elegant. Cărțile de vizită urmează aceleași reguli ca ale unui CV: datele de contact trebuie să fie corecte, greșelile de ortografie să nu existe, iar informațiile să nu se aglomereze. De obicei, este recomandat să nu incluzi informații și pe verso, care ar trebui să rămână necompletată.
Sursă foto: Shutterstock
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰