Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Falimentul Euroins, plătit din banii asiguratorilor. Peste 100.000 de şoferi aşteaptă să fie despăgubiţi: "Pentru toate falimentele, statul n-a scos niciun ban din buzunar"

Falimentul companiei Euroins va fi plătit din banii asiguratorilor. Autoritatea de Supraveghere Financiară vrea să oblige companiile să achite, în fiecare lună, o contribuţie specială către Fondul de Garantare, în aşa fel încât şoferii să poată fi despăgubiţi. Iar dacă pentru moment contribuţia nu se va regăsi în preţurile poliţelor, asta se poate schimba după ce dispare plafonarea. Între timp, astăzi este stabilit termenul în instanţă pentru pronunţarea falimentului Euroins.

de Redactia Observator

la 09.06.2023 , 08:42

Ieşirea Euroins de pe piaţa de asigurări a lăsat în urmă peste 100.000 de şoferi care aşteaptă să fie despăgubiţi. Fondul de Garantare nu are suficienţi bani, dar au alţii.

Mădălina Chiţac, reporter Observator: Autoritatea de Supraveghere Financiară propune ca asigurătorii să plătească o contribuţie specială. Vorbim despre un procent de 3% din asigurările pe care companiile le vând. Banii se vor duce către Fondul de Garantare, în aşa fel încât Fondul să aibă bani pentru a-i despăgubi pe şoferi în urma insolvenţei Euroins.

Sergiu Costache, expert asigurări: Sunt, de fapt, un împrumut. Împrumut care va fi înapoiat peste 2, 3, 4 ani. când o să aibă fondul bani. Deşi e un împumut, nu va avea dobândă.

Vezi și

Pe lângă cei 3%, mai există o altă contribuţie permanentă, de 4%, care a crescut de la 2,5%. Aşa că, în total, asigurătorii vor trebui să plătească 7%.

Pe acelaşi subiect

Mădălin Roşu, preşedintele BAAR: Acest procent se aplică fiecărei poliţe de asigurări, indiferent că vorbim de tipul poliţei respective. Adică poate să fie o asigurare de locuinţă, poate să fie un CASCO, poate să fie un RCA.

Falimentul Euroins, plătit din banii asigurătorilor

Proiectul ASF urmează să fie publicat în curând în Monitorul Oficial. Momentan, asigurătorii nu pot scumpi poliţele ca să acopere noile costuri. Şoferii sunt puşi la adăpost de plafonare. Peste patru luni însă, ar putea plăti mai mult, ca urmare a introducerii acestor contribuţii.

Sergiu Costache, expert asigurări: Cu siguranţă, după dispariţia plafonării, va intra în costul poliţelor. Deci, practic ele se vor scumpi ulterior. Varianta în care statul ar fi intervenit era probabil cea mai bună.

Mădălin Roşu, preşedintele BAAR: Pentru toate falimentele, statul n-a scos niciun ban din buzunar. În final, cei care susţin suntem noi toţi, cetăţenii care au poliţă de asigurare în România.

În dosarul Euroins, Fondul de Garantare abia a reuşit să facă în jur de o mie de plăţi. În primele trei luni din 2023, instituţia a achitat despăgubiri în valoare de 189 de milioane de lei, cele mai multe către păgubiţii City Insurance. Dar încă sunt şoferi care aşteaptă să-şi primească banii.

Termenul în instanţă pentru pronunţarea falimentului Euroins a fost amânat până pe data de 9 iunie. Din momentul în care se deschide procedura de faliment, poliţele RCA de la Euroins mai rămân valabile timp de trei luni.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Aţi decis cu cine votaţi în primul tur la alegerile prezidenţiale?
Observator » Ştiri economice » Falimentul Euroins, plătit din banii asiguratorilor. Peste 100.000 de şoferi aşteaptă să fie despăgubiţi: "Pentru toate falimentele, statul n-a scos niciun ban din buzunar"