Mașina electrică sub 20.000 de euro, lansată de Renault pentru a concura cu vehiculele verzi ieftine. Când ajunge pe piaţă
Renault va lansa o mașină electrică cu un preț sub 20.000 de euro, înainte de aplicarea subvenților. Modelul "Legend" va fi produs în Europa și va concura cu autoturismele electrice ieftine fabricate în SUA și China, inclusiv Dacia Spring.
Constructorul auto francez Renault a anunţat miercuri lansarea "Legend", un nou vehicul electric cu un cost sub 20.000 euro, înaintea de aplicarea subvenţiilor, pentru a răspunde concurenţei chineze şi americane, transmite AFP. Destinat a fi un vehicul urban prin excelenţă, compact şi fabricat în Europa, noul model "Legend" ar urma să apară pe piaţă din 2025, a indicat Renault înaintea lansării oficiale a noii sale divizii electrice, Ampere, potrivit Agerpres.
Renault dezvăluie o maşină electrică la un preţ mai mic de 20.000 de euro
"Legend" promite de asemenea o eficienţă energetică "best-in-class", cu un consum de numai 10 kWh/100km, emisii de CO2 pe parcursul ciclului de viaţă cu 75% mai mici decât majoritatea vehiculelor cu combustie internă vândute pe piaţa europeană în 2023, şi un consum de materii prime redus, ca urmare a dimensiunilor sale compacte.
Noua divizie Ampere va propune în total şapte modele până în 2031: Megane E-Tech, Scenic E-Tech, Renault 5, Renault 4, "Legend" precum şi două modele suplimentare. De la un obiectiv de 300.000 vehicule vândute în 2025, Ampere se aşteaptă să vândă 1 milion de vehicule în 2031, echivalentul unei cote de piaţă de 10%. De asemenea, Ampere vizează o cifră de afaceri de 10 miliarde de euro în 2025, faţă de 46 de miliarde de euro pentru întregul grup Renault în 2022. Obiectivul este o cifră de afaceri de 25 de miliarde de euro în 2031, adică o rată anuală de creştere de peste 30% între 2023 şi 2031.
- Piața mașinilor electrice din UE încetinește. Europenii așteaptă modele mai performante și prețuri mai bune
- Tesla va produce o maşină electrică low cost la fabrica din Germania. Câ va costa vehiculul
- China, o nouă mișcare în războiul economic cu Occidentul. Beijingul restricționează exporturile de grafit,...
- Piața mașinilor electrice din SUA încetinește pe fondul îngrijorărilor legate de economie. Tesla anunță că...
"Vrem este să democratizăm vehiculele electrice în Europa"
"Ceea ce vrem este să democratizăm vehiculele electrice în Europa. Ne vom reduce costurile în mod semnificativ pentru a reduce preţurile, iar în paralel ne vom îmbunătăţi marja operaţională", a declarat directorul financiar de la Renault, Thierry Pieton.
Renault, care a amânat introducerea Ampere la bursă pentru primul semestru din 2024, în aşteptarea unor condiţii mai favorabile, promite investitorilor o structură simplă şi foarte profitabilă. "Cu maşini de înaltă performanţă, preţuri competitive, un brand puternic şi servicii de înaltă calitate, Ampere este bine poziţionat pentru a răspunde evoluţiei vehiculelor electrice pe piaţa europeană... Dincolo de propria sa gamă, Ampere este, de asemenea, concepută pentru a fi o platformă tehnologică, de producţie şi de colaborare cu alte mărci, ceea ce reprezintă avantaje suplimentare" a spus Thierry Pieton.
Ampere are 11.000 de angajaţi, dintre care 35% sunt ingineri, care concep, dezvoltă şi produc în Franţa vehicule sub marca Renault.
Anul trecut, Renault a anunţat că va crea două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.
Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale - Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize, şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 111.000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰