Meta, al treilea trimestru consecutiv de scădere a veniturilor. Concedierile și reducerile de buget, soluția lui Zuckerberg pentru a menține compania pe linia de plutire
Meta, compania care deține Facebook și Instagram, își regândește viziunea pe fondul problemelor financiare, cauzate de vânzările în scădere din ultimii ani. Veniturile din al patrulea trimestru au scăzut cu 4% față de anul precedent, marcând al treilea trimestru consecutiv de scădere a vânzărilor. Costurile și cheltuielile companiei au crescut cu 22% față de anul precedent, ajungând la $25,8 miliarde de dolari. Una din strategiile pe care Zuckerberg le aplică în această situație vizează îmbunătățirea sistemelor de inteligență artificială. În plus, el a declarat 2023, anul eficienței, iar aduce o reducere a costurilor de până la 5 miliarde de dolari. După cum arată primele date, aceste decizii dau rezultate, notează Reuters.
Reducerile de costuri reflectă planurile actualizate ale Meta pentru reducerea cheltuielilor de construcție a centrelor de date în acest an, ca parte a unei schimbări la o structură care poate susține atât activitatea AI, cât și cea non-AI.
"Tema noastră de management pentru 2023 este "anul eficienței" și ne concentrăm pe a deveni o organizație mai puternică și mai agilă", a declarat Zuckerberg într-un comunicat.
Gigantul publicitar digital s-a confruntat cu un 2022 brutal, deoarece companiile au redus cheltuielile de marketing din cauza îngrijorărilor economice, în timp ce rivali precum TikTok au acaparat utilizatori mai tineri, iar actualizările de confidențialitate ale Apple au limitat încercările de a vinde anunțuri care vizează profilul utilizatorilor.
Rezultatele încep să se vadă
- Cea mai bună oră din zi pentru a posta pe Instagram şi TikTok. Cum funcţionează algoritmul
- Donald Trump revine pe Facebook și Instagram, după ce Meta i-a ridicat suspendarea. Anunțul vine la doi ani de la...
- Mark Zuckerberg ia noi măsuri dure după concedierile de la Meta. Miliardarul renunță la anumite proiecte
Pe lângă reducerea bugetelor și direcționarea fondurilor către anumite direcții de dezvoltare, Meta a decis în luna noiembrie 2022 să concedieze peste 11.000 de angajați. Analiștii explică faptul că rezultatele încep să se vadă.
"Rezultatele mai bune decât proiecțiile Meta ar trebui să respingă preocupările legate de starea industriei de publicitate digitală, în urma rezultatelor oribile ale Snap de la începutul acestei săptămâni", a declarat Jesse Cohen, analist senior la Investing.com. "În ciuda tuturor provocărilor cu care Meta trebuie să se confrunte, există semne că această companie încă se descurcă bine", a adăugat acesta.
Directorii executivi au declarat că investițiile Meta în conținut generat de inteligență artificială și în Reels, alternativa proprie la TikTok, au început să dea rezultate. De asemenea, compania a folosit AI pentru a crește automatizarea legată de publicitate și anunțurile țintite folosind mai puține date personale, ceea ce a dus la o rentabilitate mai mare a cheltuielilor publicitare.
Meta estimează că veniturile din primul trimestru se vor plasa între 26 și 28,5 miliarde de dolari. Aceste cifre sunt asemănătoare cu cele oferite de analiștii din domeniu.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰