Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Metroul spre Aeroportul Otopeni îi îmbogăţeşte tot pe... bogaţi. Cine primeşte cele mai mari sume pentru expropiere

Nu avem încă metrou care să lege cel mai mare aeroport din România de Capitală, dar vor fi zeci de oameni care se vor îmbogăţi. Încep exproprierile, iar Guvernul a pregătit deja 14 milioane de euro pentru despăgubiri. Am aflat cine va primi cei mai mulţi bani, printre ei se află şi milionari celebri cu proprietăţi în nordul Bucureştiului. Nimeni nu ştie însă când vom avea gata şi noua magistrală. 

de Redactia Observator

la 15.07.2017 , 22:07

Nu avem încă metrou care să lege cel mai mare aeroport din România de Capitală, dar vor fi zeci de oameni care se vor îmbogăţi. Încep exproprierile, iar Guvernul a pregătit deja 14 milioane de euro pentru despăgubiri. Am aflat cine va primi cei mai mulţi bani, printre ei se află şi milionari celebri cu proprietăţi în nordul Bucureştiului. Nimeni nu ştie însă când vom avea gata şi noua magistrală. 

Lucrările pentrul metroul care va lega aeroportul Henri Coandă de Capitală ar trebui să înceapă anul viitor. Iar, după ani de discuţii, Guvernul are deocamdată aprobată operaţiunea de expropriere pentru terenuri şi imobile care se află pe coridorul Magistralei 6 de metrou 1 Mai - Otopeni. 

43 de persoane, dar şi companii vor fi despăgubite. O  companie care vinde piese auto va primi peste 2,5 milioane de euro. Un lanţ de hypermaket-uri va încasa aproape două milioane de euro, iar omul de afaceri Puiu Popoviciu va obţine peste un milion şi jumătate de euro. 

Vezi și

Magistrala va avea 12 staţii şi 14,2 kilometri. Construcţia va costa peste un miliard de euro, iar România va lua o parte din bani dintr-un credit de la Banca Japoniei. Însă construcţie este deja controversată. Sunt specialişti care spun că Metrorex nu a ales un traseul potrivit.  O variantă mai rapidă şi mai ieftină ar fi fost un metrou suprateran. 

Sunt voci care spun că va dura chiar un deceniu până când vom lua metroul de la aeroport, spre centrul Bucureştiului sau spre Gara de Nord. Doar guvernanţii sunt mai optimişti şi se încred într-un timp record, de trei trei ani, până în 2020. Şi, până atunci, vor să cumpere 14 garnituri noi care vor circula pe noua linie. 

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Vei merge la vot în turul 2 al alegerilor prezidențiale?
Observator » Ştiri economice » Metroul spre Aeroportul Otopeni îi îmbogăţeşte tot pe... bogaţi. Cine primeşte cele mai mari sume pentru expropiere