Penny a majorat şi cu 100% preţurile unor alimente, inclusiv brânză şi cârnaţi, în magazinele din Germania: taxă pe "impact ecologic"
Lanţul german de supermarketuri Penny a introdus luni o majorare vertiginoasă, dar temporară, de preţuri la anumite produse alimentare, în ideea de a include şi costurile provocate mediului de producţia lor şi de asemenea pentru a-i sensibiliza pe consumatori, informează AFP.
Operaţiunea, pregătită împreună cu o serie de experţi în economie şi alimentaţie, va fi organizată până în data de 5 august în cele 2.150 de magazine Penny din Germania. Ideea este de a oferi nouă produse de consum curent, de la cârnaţi la iaurt, la "adevăratul lor preţ de cost", care include şi "efectele provocate solului, climei, apei şi sănătăţii", a explicat lanţul de magazine de tip hard-discount.
Preţul unor alimente s-a dublat
Pentru anumite alimente, preţurile au fost practic dublate, relatează Agerpres. De exemplu, preţul unui pachet de brânză Massdam a urcat de la 2,49 până la 4,84 de euro, la cârnaţii de porc preţurile au fost majorate de la 3,19 până la 6,01 euro, iar pentru o bilă de mozarella preţurile au fost majorate de la 0,89 până la 1,55 euro.
În schimb, pentru un aliment vegan, majorarea de preţuri este de doar 14 eurocenţi. "Aceste costuri invizibile sunt în mod inevitabil generate de-a lungul lanţurilor de aprovizionare, însă nu se reflectă decât parţial în preţurile de vânzare", subliniază retailerul.
- Afacerea care le aduce bani frumoşi unor elevi în vacanţa de vară. Vor să dubleze profitul de anul trecut
- Piața imobiliară, în scădere. Numărul autorizațiilor de construcție a scăzut cu un sfert în ultimul an. Ce...
- Programul Rabla Local. Surpriza unui şofer din Corbeanca atunci când a vrut să îşi dea maşina pentru voucherul...
Penny susţine că prin această iniţiativă a dorit să "pună bazele unei discuţii mai ample cu privire la produsele alimentare". Veniturile suplimentare generate de Penny de pe urma iniţiativei vor fi direcţionate spre o fundaţie care are drept obiectiv susţinerea fermierilor care s-au angajat să facă tranziţia la agricultura ecologică.
Penny, prezent şi pe piaţa din România
Penny este conceptul grupului german REWE, al treilea mare distribuitor de produse alimentare din Germania. Penny este prezent şi pe piaţa din România, unde a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 7,17 miliarde de lei, reprezentând un avans de 33% raportat la 2021.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰