Antena Meniu Search
x

Plăţi dublate la ING. Mai mulţi clienţi se plâng că au rămas fără bani de weekendul trecut. Explicaţia băncii

Mai mulţi clienţi ai băncii ING România se plâng că au fost victimele unor tranzacţii dublate pe care instituţia nu le-a remediat, deşi au trecut mai multe zile de la incident. ING a transmis într-o serie de mesaje postate pe Facebook că plăţile dublate s-au produs "dintr-o eroare independentă" de bancă şi că vor fi rezolvate începând cu joi dimineaţă. 

de Redactia Observator

la 03.08.2023, 13:56

Plăţi dublate la ING. Mai mulţi clienţi se plâng că au ramăs fără bani. Explicaţia băncii
ING România - Shutterstock

Clienţii au lansat zeci de plângeri şi sesizări pe pagina de Facebook a ING România. Banca nu a publicat un comunicat sau o postare separată pe Facebook în care să explice clienţilor ce s-a întâmplat şi când va fi remediată problema. În schimb le-a răspuns separat utilizatorilor care au luat banca la rost pe Facebook.  

ING susţine că situaţia a apărut din cauza unei erori independente iar sumele dublate urmează sa fie returnate în conturile clientilor începând cu joi dimineaţă. Cu toate acestea, clienţii păgubiţi atrag atenţia în această dimineaţă că banii tot nu le-au fost returnaţi.  

ING România: Tranzacțiile dublate au fost generate de către o altă bancă. Situaţia a fost corectată

Într-un răspuns separat pentru observatornews.ro ING a transmis că problemele au fost generate de o altă bancă din România iar tanzacțiile dublate ale clienților ING au fost corectate.

Pe acelaşi subiect

"Vă informăm că în cursul zilei de ieri, 02 august 2023, din motive independente de ING, generate de către o altă bancă acceptatoare de plăți (din România), o parte dintre tranzacțiile efectuate de către clienții ING la terminalele respectivei bănci acceptatoare au fost dublate. Precizăm că am oferit tot suportul clienților noștri afectați. În cursul acestei dimineți, tranzacțiile dublate ale clienților ING au fost corectate. Important: Această situație nu a fost determinată de către ING", a transmis ING România pentru Observatornews.ro. 

ING Bank România este a patrea bancă din ţară, are peste 1,6 milioane de clienţi, persoane fizice, companii şi IMM-uri. Este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională, care oferă servicii bancare la peste 38,8 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. 

Reacţiile clienţilor ING afectaţi de tranzacţii dublate

"ING România căutați să remediati problema majoră pe care o aveți, prin care ați luat banii oamenilor de pe carduri. În cazul meu m-ați lăsat și fără bani, și dator, în condițiile în care mai aveam bani pe card. Acum nu mai am nici bani, pentru că mi i-ați luat și am și sold negativ. Adică mi-ați luat și banii, m-ați făcut și dator" este mesajul publicat acum 14 ore de Jack Răzvan pe pagina de Facebook a băncii. 

"Salutare! Situația a apărut din cauza unei erori independente de ING Bank. Toate sumele dublate urmează să fie reversate pe conturile clienților începând cu această dimineață" i-au transmis reprezentanții ING.

"Tranzacțiile dublate din weekend s-au rezolvat?" a întrebat acum 18 ore un alt client al băncii, Andreea Nicoleta. "Lucrăm la remedierea situației în continuare și facem tot posibilul să soluționăm problema în cel mai scurt timp! Ne cerem scuze pentru neplăcerile create", i-a transmis banca. 

"Ce fac cu banii? Păi îi țin la ING România. Ce se întâmplă cu banii? Simplu, îmi sunt luați peste noapte și mă trezesc cu contul curent pe minus și fără posibilitatea de a achita nimic. Dar când la un moment dat, în urmă retragerii prin direct debit a unei sume, contul curent a rămas pe minus cu o suma (infimă) în două ore mi se retrăseseră aceși bani din contul de economii pentru că citez:"contul curent nu poate avea balanță negativă".

Păi acum se pare că se poate, cam de 24h. Mai pe scurt, bancă de cacao și servicii la fel. Nici măcar nu vă ameninț cu o reclamație pentru că știu că hoții nu pățesc nimic niciodată. Sper să rămâneți pe piață cam atât cât durează și remedierea voastră minune. Zi superbă" este mesajul unui al client furios, Damiana Badea. "Lucrăm la remedierea situației în continuare și facem tot posibilul să soluționăm problema în cel mai scurt timp! Ne cerem scuze pentru neplăcerile create" i-a răspuns ING.

"Încă nu au apărut banii în cont. Văd că mesajele cu remedierea sunt de acum 4-5 h. Nu îmi mai pare safe deloc să fac plăți cu cardul. Dimineață când am văzut contul cu - am crezut că nu văd bine", a scris şi Monica Dumitrache. "Monica, sumele se vor returna pe conturile clienților începând cu această dimineață" a răspuns ING. 

În șirul de mesaje furioase s-a strecurat și o ironie. "Bună ziua. Dacă încasez azi salariul de la o astfel de bancă îmi va fi dublat?" a întrebat Cătălin Serafimescu. "Cătălin, well... poate nu te aștepți la acest răspuns, dar...nu" i-a răspuns în glumă reprezentantul ING.

"Cum adică "motive independente" de ING când sunt companii diferite la care ați dublat tranzacțiile? Păi în cazul ăsta cine are grijă de conturile și tranzacțiile ING dacă sunt "independente"? Am mai zis o dată, ușor ușor va transformați în brd…" a reacţionat Daniel Negruță, un alt client. "Așa cum se menționează și în mesajul automat, plățile au fost dublate dintr-o eroare ce nu ține de ING Bank. Mai exact, banca de unde sunt terminalele unde s-au realizat plățile au dublat aceste tranzacții, însă s-au reversat deja și urmează să fie returnate pe conturile clienților" i-a explicat banca.

"La telefon mi s-a comunicat că nu se știe exact sursa problemei și încă lucrați la acest aspect. Până la urmă care este răspunsul corect? O eroare a unei alte entități (caz în care și alte bănci ar trebui să fie afectate) sau o eroare internă în ING?" a cerut să afle un alt client afectat, Andrei Clim. 

"Nu a fost vorba despre o eroare internă și ne pare rău dacă din Call Center nu ți-au transmis motivul corect. Problema a apărut, cum spuneam anterior, de la banca care a emis POS-urile respective. Situația nu a fost prezentă doar la noi. Sumele urmează să fie returnate pe conturile clienților începând cu această dimineață." i-a răspuns ING. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Preferaţi ca pentru masa de Paşte să preparaţi cât mai multe produse în casă, pentru a evita E-urile?

Observator » Stiri economice » Plăţi dublate la ING. Mai mulţi clienţi se plâng că au rămas fără bani de weekendul trecut. Explicaţia băncii