Producătorii occidentali de mașini electrice și-au redus prețurile pentru a face față chinezilor care auinundat piața cu vehicule ieftine
Succesul vehiculelor electrice (EV) ieftine din China a sporit presiunile asupra marilor producători auto care s-au adresat furnizorilor, de la producătorii de baterii la cei de cipuri, pentru reducerea costurilor şi dezvoltarea de EV accesibile, mai rapid decât s-a planificat iniţial, transmite Agerpres.
"Producătorii auto se concentrează acum doar pe vehicule electrice accesibile, ştiind că dacă nu le fabrică vor pierde în favoarea companiilor chineze", a apreciat Andy Palmer, preşedintele startup-ului Brill Power, care dezvoltă echipamente tehnice (hardware şi software) pentru îmbunătăţirea performanţelor bateriilor EV.
Palmer, fost director general al Aston Martin, a explicat că produsele Brill Power ar putea spori autonomia EV cu 60% şi ar permite baterii mai mici. Bateria este cea mai costisitoare componentă a unui vehicul electric.
Temerile privind încetinirea cererii, din cauza preţurilor ridicate ale vehiculelor electrice, a sporit urgenţa reducerii costurilor. Renault a anunţat că vrea să scadă costurile de producţie per vehicul cu 30%, în cazul vehiculelor cu combustie internă, şi cu 50% pentru vehiculele electrice (EV).
Stellantis construieşte o fabrică în Europa cu grupul chinez CATL pentru a face baterii litiu-fier-fosfat (LFP) mai ieftine. Recent, Stellantis a prezentat noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro, menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China. Volkswagen şi Tesla dezvoltă maşini electrice cu un preţ de pornire de 25.000 de euro.
- Piața mașinilor electrice din UE încetinește. Europenii așteaptă modele mai performante și prețuri mai bune
- Tesla va produce o maşină electrică low cost la fabrica din Germania. Câ va costa vehiculul
- Piața mașinilor electrice din SUA încetinește pe fondul îngrijorărilor legate de economie. Tesla anunță că...
Vincent Pluvinage, şeful companiei americane OneD Battery Sciences, a explicat că, la vizitele sale în Europa, producătorii auto începeau fiecare întâlnire cu acelaşi refren: "Reducerea costurilor este acum mai importantă decât orice altceva''. Compania dezvoltă baterii mai uşoare, care sporesc autonomia EV.
Amenințarea mașinilor electrice din China a avut un efect imediat asupra piețelor occidentale
Nu doar startup-urile caută să reducă costurile EV. Producătorul de cipuri NXP lucrează cu firmele auto pentru a reduce unităţile electronice de control (ECU) din maşinile electrice, în timp ce Siemens a prezentat un soft care înjumătăţeşte perioada de dezvoltare a EV.
Producătorii auto europeni reacţionează la sosirea EV mai ieftine din China, unde firmele planifică modele chiar mai ieftine. Şi producătorii auto din SUA, protejaţi oarecum de importurile ieftine din China prin subvenţiile din Programul american de investiţii (Inflation Reduction Act, IRA), caută să producă EV accesibile.
Ford a anunţat că va reduce costurile prin internalizarea unei părţi din producţia de baterii şi invertoare. Şi producătorii auto premium vor costurile mai scăzute cu maşinile electrice. Furnizorii auto susţin că producătorii auto sunt interesaţi în special de componente mai ieftine, care să reducă costurile de producţie.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰