Video Programul Rabla Plus, un succes uriaş. Pentru ce maşini primeşti de la stat 51.000 de lei
Programul Rabla a luat vitează. În mai puţin de două ore, banii destinaţi firmelor s-au epuizat în două ore. În primele şase ore de la lansare, s-au epuizat mai bine de jumătate din bugetele alocate pentru înnoirea parcului auto şi reducerea poluării.
Mii de români au intrat astăzi în cursa pentru un voucher în programele Rabla. La o maşină cu ajutor de la stat speră şi Andrei, care vrea un model electric pentru logodnica lui.
Programul Rabla Plus, un succes
Şofer: Eu conduc o maşină pe benzină, care are un consum foarte mare şi mă gândesc că, prin achiziţia unei maşini electrice, o să optimizez consumul familiei.
Startul noilor sesiuni Rabla Clasic şi Rabla Plus s-a dat la ora 10:00. Cel mai mare succes l-a avut programul destinat firmelor. Bugetul pentru maşini electrice, de 190 de milioane de lei, s-a evaporat în mai puţin de două ore.
Alexandru Şeremet - director comunicare grup auto: Avem cam 100 de maşini care aşteaptă în curţile noastre să fie livrate. Şi mai sunt încă câteva sute de comenzi ferme, cu un avans destul de mare deja achitat de către clienţi care aşteptă să acceseze ecotichetul.
Rabla Plus, programul destinat înlocuirii maşinilor mai vechi de şase ani cu modele hybrid plug-in sau pur electrice, a fost căutat şi de persoanele fizice, care se pot înscrie doar prin intermediul dealerilor autorizaţi. Anul acesta, se pot da la schimb două rable pentru un tichet şi mai bine de jumătate din buget a fost rezervat în doar cinci ore.
Ioana Matei - reporter Observator: Apetitul pentru maşini electrice este mai mare şi pentru că valoarea ecotichetului este mai mare. Se acordă 51.000 de lei pentru un model pur electric, faţă de 9.000 de lei pentru o maşină cu motor electric. Suma poate să ajungă la 15.000 de lei, respectiv la 57.000 de lei, dacă cele două maşini casate sunt mai vechi de 15 ani şi au o normă de poluare sub Euro 3.
Pentru sesiunea din mai, au fost alocate 335 de milioane de lei pentru persoanele fizice si 123 de milioane de lei pentru firme. În cazul Rabla Plus, bugetul este de 262 de milioane de lei, respectiv de 190 de milioane de lei, pentru persoanele juridice. Alte 150 milioane lei, în total, au fost alocate primăriilor şi instituţiilor publice, o premieră pentru acest an.
Alexandru Bosneanu - consilier comercial: Tichetele au o valabilitate de 300 de zile, iar maşina trebuie să ajungă în decursul celor 300 de zile, pentru a se încadra cu programul Rabla.
În ciuda interesului crescut, programele Rabla merg totuşi cu frâna trasă. Anul trecut, parcul auto din România avea o vechime de 17 ani, în timp ce, în 2010, se situa la sub 10 ani. Este şi o consecinţă a blocajelor din industrie, care au întârziat livrările de maşini cu lunile, aşa că mulţi aleg piaţa second-hand.
Alexandru Şeremet - director comunicare grup auto: Sunt unele tichete Rabla Plus care se blochează. Sau clienţii stau în expectativă, au depus şi după aia aşteaptă să vadă ce se întâmplă cu maşina. La criza semiconductorilor, nu va exista o rezolvare clară până în primul trimestru 2023.
Dacă vor mai fi fonduri, sesiunea rămâne deschisă până pe 31 mai.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰