Antena Meniu Search
x

Video Războiul din Ucraina a dublat activitatea în Portul Constanţa. De teama armatei ruse, nicio navă comercială nu mai îndrăzneşte să acosteze la Odessa

Portul Constanţa este mai aglomerat ca oricând. De teama armatei ruse, nicio navă comercială nu mai îndrăzneşte să acosteze la Odessa. Vase pline cu cereale, mâncare, materiale de construcţii ori haine sunt obligate să vină în ţara noastră. Doar astăzi, 13 vapoare așteptau să intre în port. Experţii spun că infrastructura românească este pregătită şi poate oricând să gestioneze acest flux uriaş de mărfuri.

de Redactia Observator

la 19.03.2022, 20:51

Vezi și

Activitatea s-a dublat  zilele acestea în portul Constanţa, pentru că războiul din Ucraina a schimbat traseul a sute de nave. Porturile ucrainene sunt blocate, iar nicio navă nu intră şi nu iese. Armata rusă ar fi pregătită oricând să le scufunde, spune un oficial din Izmail. 

Valentyn Stroia, oficial primăria Izmail, regiunea Odessa: Situaţia e liniştită, nu sunt bombardamente în port.  Ai noştri se pregătesc pentru atacul dinspre mare. Portul funcţionează parţial, dar navele nu intră că sunt navele militare ruseşti care aşteaptă să atace. Nu putem vorbi de o anumită funcţionalitate a portului. 

Ambarcaţiunile care trebuiau să ajungă la Odessa îşi caută refugiu acum în apele noastre. În portul din Constanţa, nu există terminal în care să nu se lucreze. Sunt acostate vapoare pline cu mărfuri depozitate în containere uriaşe, de zeci de metri înălţime. Doar astăzi, 13 nave așteptau să intre în port. 

"Vorbim despre nave cu mancare, cu alimente, legume, fructe, fructe de mare, dar si alte bunuri, haine, electrocasnice si foarte multe cereale", transmite corespondentul Observator Andreea Filip.

Pe acelaşi subiect

Viorel Panait, operator în port: În acest context se află minereurile, produse pentru industria de construcţii. Există o presiune a mărfii extraodinară. Lipsa mărfurilor din Ucraina generează presiuni pe pieţe şi pe exporturile tuturor. 

Pierderea cea mai mare o reprezintă transportul de cereale. În Ucraina, cel mai mare exportator de astfel de mărfuri, au rămas blocate cel puţin zece milioane de tone. Şi o firmă de eoliene din Ucraina, de exemplu, are toate materialele blocate la noi în port. 

"Componenetele unei ferme de eoliene care ar fi trebuit să ajungă in Ucraina sunt descarcate aici. Nu se stie cand si daca vor mai ajunge in tara vecina având în vedere conflictul de acolo", transmite corespondentul Observator Andreea Filip.

Prin Constanţa, cel mai mare port de la Marea Neagră, trec anul în jur de 70 de milioane de tone de mărfuri. Însă, experţii spun că infrastructura noastră este pregătită oricând să-şi mărească volumul de lucru.

Adrian Mihălcioiu, expert maritim: Sunt două scenarii care ar putea să se întâmple. Distrugerea porturilor ucrainene de către armata rusă. Va fi un trafic de mărfuri sporit în porturile româneşti. Al doilea scenariu, când porturile vor fi lăsate cu infrastructura normală, fără să existe incidente şi atunci activitatea navelor după război va fi reluată.

Nu doar porturile româneşti au primit provizoriu vapoarele care trebuiau să ajungă în Ucraina. Cele care nu mai au loc la noi ajung în Bulgaria, Georgia sau Turcia.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei
Dacă v-aţi achiziţiona o maşină nouă, aţi opta pentru un autoturism electric?
Observator » Stiri economice » Războiul din Ucraina a dublat activitatea în Portul Constanţa. De teama armatei ruse, nicio navă comercială nu mai îndrăzneşte să acosteze la Odessa