Românii care nu au primit facturi compensate, încurajaţi să nu le plătească. Ministrul Energiei: "Îşi bat joc de oameni"
Virgil Popescu, ministrul Energiei, a anunţat că furnizorii nu îşi pot bate joc de români şi a lăsat de înţeles că acei consumatori care nu au primit facturi compensate ar trebui să nu le plătească.
Ministrul Energiei, Virgil Popescu, crede că furnizorii îşi bat joc de români cu facturile uriaşe trimise în luna ianuarie. Potrivit datelor de la minister, "pentru lunile noiembrie şi decembrie, la nivelul consumatorilor casnici, 80% au beneficiat de plafonare la energie şi în jur de 60% la gaze naturale".
"Da, sunt furnizori care au trimis facturi neplafonate şi necompensate şi de ieri au trimis facturile normale, în urma sesizării mele către ANPC şi a controlului care este în desfăşurare.
Un singur mare furnizor a emis până în 15 decembrie facturile aşa cum trebuie", a declarat Virgil Popescu.
Ce pot face românii care au primit facturi necompensate şi neplafonate
- Piteștiul riscă să rămână fără căldură. 3.200 de clienţi nu au achitat facturile către firma de termoficare
- Virgil Popescu, despre facturile uriașe la energie: ”Furnizorii au greșit. Stau și mă gândesc dacă nu e...
- Noi măsuri de ajutor pentru românii afectați de prețurile la energie. Guvernul a anunțat ce se întâmplă cu...
În Piteşti, 3.200 de clienţi din municipiu, persoane fizice şi firme, nu au achitat facturile către societatea de termoficare, existând riscul întreruperii furnizării gazelor către punctele termice, iar în Brăila un bărbat a făcut infarct în momentul în care a primit factura de la Engie.
Întrebat ce ar face în locul românilor care nu îşi pot plăti aceste facturi trimise greşit, ministrul Energiei a lăsat să se înţeleagă că acestea sunt emise ilegal şi că nu ar trebui plătite.
"În factura care vine fiecăruia acasă există o rubrică de plafonare şi compensare. Există şi facturi care nu au nici compensare şi nici plafonare. Ce înseamnă asta? Fie factura este greşită, fie preţul este suficient de jos.
Să faci aceeaşi greşeală, înseamnă că nu ai ce să cauţi în această piaţă. Mi se pare că îţi baţi joc de oameni. Şi acest lucru trebuie să înceteze
(Nu ar trebui să îşi plătească factura) Până se reface. Eu cred că până la urmă se poate merge până la retragerea licenţei acelui furnizor. Nu te poţi juca cu nervii oamenilor. Dacă o factură nu respectă legea, dumneavoastră ce aţi face? Factura este emisă arbitrar, nu în baza legii. Nu va rămâne nimeni fără energie electrică sau fără gaz, pentru că există furnizorul de ultimă instanţă", a declarat Virgil Popescu.
Noi măsuri de ajutor pentru românii afectați de prețurile la energie
Premierul Nicolae Ciucă a anunţat, marţi, că, de la 1 aprilie, consumatorii casnici cu un consum lunar de până la 300 Kwh vor beneficia de o nouă schemă de protecţie, care va include TVA redus la 5 la sută, precum şi compensarea certificatului verde si a bonusului de cogenerare pentru consum.
Guvernul ia în calcul şi introducerea unei noi scheme de sprijin pentru IMM-uri, începând cu 1 aprilie. De asemenea, pentru garantarea eficienţei măsurilor de protecţie a cetăţenilor - consumatori casnici, urmează a fi refăcute facturile care nu au respectat plafoanele reglementate.
Premierul a anunţat că a convocat astăzi o şedinţă cu miniştrii Finanţelor, Energiei, Agriculturii, Antreprenoriatului si Turismului, Mediului şi preşedintele ANRE pentru a stabili noi măsuri de protejare a populaţiei şi a inteprinderilor de efectele creşterii preţurilor la energie, potrivit news.ro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰