Video 15 școli din România au ajuns în viitor: Tabletele au înlocuit caietele, iar pentru cei mici tehnologia nu mai are secrete
În România, ţară aflată pe ultimul loc în Uniunea Europeană la competențe digitale de bază, există şi şcoli în care elevii folosesc tablete în loc de caiete şi pentru care tehnologia nu mai are niciun secret. Şi nu, nu doar în Bucureşti, ci inclusiv în localităţi din mediul rural. Totul a fost posibil cu ajutorul unui ONG, care a investit în imprimante 3D, ochelari VR, roboţi şi multe alte device-uri, care să îi pregătească pe cei mici încă din clasa întâi pentru meseriile viitorului.
Suntem într-o şcoală din Bucov, o localitate de lângă Ploieşti. Elevii învață folosindu-se de roboți educaționali, de ochelari de realitate virtuală, de creioane 3D, de scanere şi imprimante 3D.
Școala a devenit o plăcere
Cei mici se pregătesc încă din clasa întâi pentru job-urile viitorului. Astfel, învăţatul devine o joacă, iar venitul la şcoală o plăcere.
Silviu - elev clasa a ll-a: Mi s-a părut frumos, totul era virtual. Reţin mai bine pentru că e mai distractiv.
- O profesoară din Bacău cere renunţarea la festivităţile de premiere de la final de an şcolar. Petiţia a...
- Elev de 14 ani din Argeş, la un pas de moarte: "Am fost înjunghiat de Găboi în picior. Nu cred că mai jucăm...
- Ultimul vals, pe ruinele şcolii. Absolvenţii unui liceu din Harkov, filmaţi în timp ce dansează în faţa...
Gabi - elev clasa a Vlll-a: Ora de informatică este acum mult mai interactivă datorită tablei intelrigente, a implimantei 3D. Sunt mai multe chestii de făcut. Înainte, sincer, era puţin plictisitor. Aveam doar tabletele şi u alborator, dar făcă echipamente foarte performante.
Până să poată să ţină ore în aceste clase, profesorii au urmat un program training, realizat cu sprijinul voluntarilor.
Alina Trupoiu - director şcoala gimnazială ,,Constantin Stere" Bucov: Încă mai avem foarte multe de învăţat pentur că ceea ce se poate face aici nu cred că are limite. Se pot desfăşura ore la orice clasă, de la clasa întâi, cei pe care îi vedeţi în spatele meu sunt clasa a doua, şi fac ore de engleză, matematică. Bilogie, chimie, fizică, nu există materie care să nu se preteze.
Clasa a fost modernizată prin proiectul SMART LAB, ai cărui iniţiatori îşi doresc să crească gradul alfabetizare digitală din România.
Andreea Paul - preşedinte INACO sau fondator Smart Lab: Copiii din şcoala gimnazială din comuna Bucov pot colabora cu alţi copii din alte zone ale ţării sau din alte zone ale lumii, unul dintre paşii esenţiali pentru clasa virtuală şi educaţia personalizată, lucru de care au atât de mare nevoie pentru când vor intra pe piaţa forţeti de muncă activă.
Până în prezent, aceste Smart lab-uri sunt prezente în 15 şcoli din ţară, scopul proiectului, unic în Uniunea europeană, fiind ca fiecare dintre cele 6200 de școli ale României să aibă câte un Smart Lab care să ofere acces gratuit tuturor elevilor din România la educație digitală. Până la finalul anului 2025, ţara noastră ar urma să aibe 1100 astfel de laboratoare, cu bani primiţi în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰